Reizen reizen reizen! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lysanne Scheijbeler - WaarBenJij.nu Reizen reizen reizen! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lysanne Scheijbeler - WaarBenJij.nu

Reizen reizen reizen!

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

14 Maart 2017 | Singapore, Singapore

Lieve lezers,

De laatste blog is bij deze een feit. De afgelopen drie weken heb ik in paradijs doorgebracht, dat kan ik wel met zekerheid zeggen. Ik heb met Lisa en Kitty en gedeeltelijk Redjina rondgereisd door de mooiste plekken van Thailand, mn kamer uitgecheckt en een heleboel dingen bekeken! het was in één woord: geweldig! Voor de laatste keer: op chronologische volgorde maar weer!

Na mijn avontuur in Singapore, wat echt te gek was, ging ik terug met het vliegtuig naar Bangkok. Daar had ik het zo gepland dat ik precies een uurtje voor Lisa en Kitty op de grote airport aan zou komen. Na wat biertjes en eten ingeslagen te hebben kwamen ze aan en het was echt super super fijn om bekende gezichten te zien. Ik was zo blij.
We sliepen met zn allen in Born free, mijn favoriete hostel, en hun eerste hostel ervaring. Super gaaf. Ik was natuurlijk echt mega excited om alles in Bangkok te laten zien, maar de eerste avond hebben we rustig aan gedaan. Lekker naar een terrasje gelopen in Rambuttri, gedronken, bij gekletst. Daarna Thais gegeten en lekker op tijd naar bed voor de Jetlag.

De volgende dag begon ons avontuur! We gingen het rondje a-la-Ly doen, omdat ik ze graag wilde laten zien waar ik deze keer (en voornamelijk de vorige keer in Thaialnd) veel heb rondgehangen. We gingen met de watertaxi naar Wat Arun en daarna naar Wat Pho. Twee mooie en bekende tempels in Bangkok. Daarna zijn we met de TukTuk (eerste tuktuk ervaring was natuurlijk super vet) naar mijn oude huis gereden. Daar hebben we rondgekeken, door de buurt gelopen, lekker Pad Thai gegeten en gechillt. Aansluitend zijn we met de Skytrain naar de shoppoing malls gegaan, om rond te kijken bij MBK, Siam discovery en de andere mega malls. We hebben de taxi teruggenomen (hou je de tel bij, 4 verschillende vervoersmiddelen op 1 dag, BAM!) Teruggekomen in het hostel hebben we ons klaargemaakt voor een avondje uiteten en stappen. We namen een Israëlische jongen mee, die pas net in Bangkok was geland, en leek alsof ie verdwaald was. Na het eten hebben we nog wat oude vrienden ontmoet en het was een supergezellige avond van Buckets, barretjes en een super random Club op Khaosan.

De volgende dag hebben we onze vermoeidheid doorstaan en zijn we naar de weekend markt (JJ market) gegaan met de lokale bus. We hebben wat rondgestruind, gedronken, gegeten, wat spulletjes gekocht, de hitte doorstaan en vervolgens weer met de taxi teruggegaan. Onderweg naar Samsen zijn we gestopt bij de Golden Mountain, om daar de semi zonsondergang te bekijken. Het blijft een prachtige tempel.
’S avonds zijn we als drie fancy ladies naar de Skybar gegaan in Sathorn, de Vertigo and Moon bar. Het was MEGA mooi, MEGA hoog en MEGA Chique. We hebben genoten van onze 15 euro cocktails, met het prachtige uitzicht en we voelden ons als koninginnen.

Na terugkomst moesten we uit balans van de sjieke cocktails natuurlijk wat goedkope buckets drinken dus gingen we naar de Minivan Bar voor een drankje, en daarna door naar Oxxi’s place. Helaas liep de avond grandioos uit de hand en dat resulteerde in geen telefoon. Maar goed, shit happens. Het is gebeurd.

Voordat we onderweg gingen naar Ayutthaya heb ik nog snel met Lisa de politie bezocht om mn telefoon aan te geven en daarna begon de trein rit. Het is vet om te zien hoe je vanuit een gigantische stad zoals Bangkok naar een dorp rijdt zoals Ayutthaya. We vonden een mooi hostel, Sleepaholic helemaal mijn ding, en we hebben de eerste avond weer lekker rustig aan gedaan lekker wat gegeten en naar bed.

De volgende dag begon het avontuur; 7 uur lang fietsend lang alle tempels en ruïnes. We begonnen met een paar super mooie nieuwe tempels iets verderweg, en langzaam werkten we toe naar de mega indrukwekkende ruïnes in het midden van het “eiland” (Ayutthaya heeft een rivier om het centrum heen lopen, waardoor ze het een eiland noemen). Het was een prachtige dag, de oude gebouwen en vervallen tempels hebben bij ons allemaal indruk gemaakt. Vooral de zonsondergang vanaf een van de grootste complexen was een prachtige ervaring.
S avonds hebben we bij het hostel gegeten en daarna lekker biertjes gedronken en spelletjes gedaan.

De volgende dag namen we ’s avonds de nachttrein. Nog wat tijd om rond te hangen en rond te lopen door het centrum van Ayutthaya, maar stiekem hadden we het alle drie wel gezien met de tempels. Daarnaast het feit dat het 35 graden was, met een gevoelstemperatuur van zo’n 50 graden en we alle drie na 10 stappen al doorweekt waren.

De nachttrein naar Chiang Mai was echt een gruwelijk vette ervaring. We hadden 3 bedden in de tweedeklas coupé. En natuurlijk hadden we ons goed voorbereid met flesjes rum-cola voor het geval dat we niet konden slapen. Gelukkig ging het voor ons alle drie redelijk goed (voor mij ging het natuurlijk super goed, omdat ik toch wel slaap). Het was echt een ervaring, we hebben een beetje gekletst met onze medereizigers die zichzelf compleet aan het bezaten waren en ’s ochtends hebben we van het uitzicht in de bergen genoten. We werden veulste vroeg wakker gemaakt om te eten, wat resulteerde in dat ik met mijn eten en al nog in slaap ben gevallen. Gelukkig was Lisa zo wakker dat ze me met kletsnatte handen in mn gezicht slaand uit bed gedreven heeft. Thanks Lisa.

In Chiang mai sliepen we in mijn favoriete hostel ten alle tijden: Julie’s we hadden een triple room voor ons drieën. Heel relaxed. De eerste dag hebben we smiddags lekker geslapen, rustig aan gedaan en zijn we ’s avonds naar de nachtmarkt gegaan. Natuurlijk konden we Chiang Mai niet voorbij laten gaan zonder een klein dansje te doen, dus hebben we de avond afgedanst in Zoe’s een van mijn favoriete pub streets in Thailand.

De tweede dag hebben we ’s ochtends vroeg scooters gehuurd en zijn we langs Doi Sutthep gegaan en in de namiddag naar de Grand Canyon, een super vette soort van zandafgraving/meer waar je verschillende watersporten kan doen.

De derde dag was mijn favoriete dag: Olifanten dag! En deze keer op de verantwoordelijke manier (tenminste zo verantwoordelijk als het wordt). We zijn naar een zuster park van het elephant nature park gegaan, een plek die vroeger bekend stond om het olifanten rijden maar die nu omgeturnd is naar een olifanten sanctuary. Deze olifanten zijn gered van het zware werk in de kampen, maar hebben nogsteeds een mahout (olifanten care taker). De olifanten worden op geen enkele manier meer fysiek pijn gedaan, maar juist positief benaderd met eten en liefde. Ze zitten dus eigenlijk nog steeds in gevangenschap, maar ze zouden ook niet meer in het wild kunnen leven na jarenlang als werkpaarden te zijn gebruikt. Er zitten nog steeds twee kanten aan het verhaal, maar door dit soort kampen te steunen hoop ik dat er meer sanctuaries ontstaan en er steeds minder mensen op olifanten rijden. We hebben in het park rondgewandeld met de olifanten, eten voor ze klaar gemaakt en gevoerd en als laatste ze gewassen en in de rivier gespeelt. Het was echt een super toffe ervaring en we hebben veel geleerd over olifanten.

Die avond laat vlogen we naar Phuket waar de tijd van stranden en relaxen aanbrak. We sliepen met z’n drieën in mijn bed, wat leuk maar erg knus was haha.

Ik had natuurlijk al weken van tevoren nagedacht over wat ik allemaal wilde laten zien in Phuket, vooral nadat ik zelf al een paar rondjes over het eiland had gemaakt. Dus we begonnen de eerste dag met een scooter huren en de favoriete plekken van Phuket ontdekken. We zijn langs: Boat avenue, Surin Beach, Patong (waar we redjie opgehaald hadden), Karon Beach, Yanui beach en daarna heerlijk lokaal uiteten bij de Korean Barbecue. Korean barbecue is eigenlijk onbeperkt gourmetten op een soort hete pan met een rond eromheen waar water in zit om groente te koken. Boven mijn verwachtingen vond iedereen het super lekker. Later zijn we nog met Redjie naar een barretje gegaan die ze de avond ervoor had ontdekt: Timberhut. Het was een geslaagde (maar lange lange) dag.

De tweede dag in Phuket was misschien wel mijn favoriete dag van de hele vakantie: ik had geregeld dat we een nachtje in het hotel mochten blijven slapen! Voordat we naar het hotel gingen hebben we lekker een paar uurtjes op het strand gelegen in Layan beach (die het dichtst bij mijn huis ligt en waar ik heeeel wat uurtjes heb versleten). Daarna zijn we met de scooters naar Mai Khao gecruised om een nachtje in Renaissance te blijven. Het was heerlijk: we voelden ons prinsessen! EN we hebben een GRATIS upgrade gekregen naar een SUITE!!! De kamer was zo bizar groot. Echt niet normaal. De badkamer was al groter dan mijn normale kamer in Phuket. We hadden zoveel luxe, het was gewoon niet normaal. Echt een vette ervaring. ’s Middags hebben we heerlijk cocktails zitten drinken en ’s avonds zijn we chique uiteten geweest. Het was geweldig.

Volgens mij heb ik ondertussen al een paar keer over het ontbijt verteld, maar dat was echt helemaal geweldig haha. Ondanks dat de ogen altijd groter dan de maag zijn natuurlijk.

Na het ontbijt checkte we uit, racete we naar huis en door naar de pier om naar Koh Phi Phi te gaan. Bij de pier ontmoette we Redjie weer die vanaf daar met ons mee zou reizen. Ik had mijn favo hostel in Phi Phi geboekt: Stones hostel, pal op het strand, waar het feestje altijd aan is. Het waren twee heerlijke dagen van goedkope buckets, lekker eten, op het strand liggen, nog meer eten en relaxen.

De tweede dag hebben we ook wat actiefs gedaan: We hebben een privé boot gehuurd om ons langs de bekendste spots van Phi Phi te touren: Maya beach (van de film de beach), monkey beach, viking cave, een super vette snorkel spot en nog wat mooie plekjes. De boottocht was echt verschrikkelijk mooi, vooral het moment dat we midden op zee dreven om de zonsondergang te kijken. Het was echt een geslaagde middag. Helaas viel de boottocht niet zo lekker bij Redjie. Verder ging het super chill.

Vanaf Koh Phi Phi hebben we de teams opgesplitst in twee kampen: Redjie en Kit zijn naar Krabi Ao Nang gegaan voor een nachtje om te relaxen. En ik sleepte Lisa mee naar huis om mijn kamer schoon te maken, op te ruimen en uit te checken.

Gelukkig hadden we de vroege boot want er moest toch nog wel heel wat meer gebeuren in mijn kamer dan ik had verwacht. En eigenlijk zijn we gewoon 12 uur lang bezig geweest met kut klusjes doen. Redjie en Kitty hebben ondertussen rustig aan gedaan in ao nang.

De dag dat we onderweg gingen naar Koh Phangan was een beetje een pech dag, voor beide teams. Lisa was ziek geworden, en die voelde zich echt beroerd en on top of that verliep de reis ook nog eens heeel erg stroef. Maar gelukkig na 12 beroerde uurtjes haalden we het tot in koh Phangan en ik was heeeel erg blij toen we eindelijk in het hostel waren.
Die nacht hebben we, helaas zonder Lisa, tot in de vroege uurtjes op het strand staan dansen. En natuurlijk veelste veel buckets gedronken. Natuurlijk gaan veelste veel buckets en Ly niet zo goed hand in hand dus ben ik grandioos op mn bek gegaan, maar gelukkig geen blijvende schade.

De dagen erna stonden in het teken van het eiland bekijken, strandjes pakken, mensen kijken en natuurlijk de full moon party. Helaas viel de party zelf een beetje tegen afgewogen tegen de gezellige avonden die we daarvoor meegemaakt hadden. En ik heb nog een verassing voor als ik weer terug ben in Nederland!!

Gisteren hebben we de overtocht terug naar Bangkok gemaakt. Gelukkig verliep die een heel stuk soepeler en sneller. Terug naar mijn favoriete stad van de wereld, terug naar het begin. En helaas betekent het ook het einde van de vakantie met de meiden en het einde van mijn reis. Gelukkig hebben we wel een supermooi (giga afgeprijsd) hotel gescoord waar we in volle luxe nog even kunnen genieten. Gisteravond hebben we lekker gegeten en nog een paar bucketjes gedronken.
Vandaag stond in het teken van relaxen, zwemmen in het roof top zwembad en straks gaan we voor de laatste keer uiteten, souvenirs scoren en buckets drinken. Niet veel bijzonders meer, maar even genieten van de rust. Verdient na de afgelopen paar drukke weken.

EN DAN ZIT HET EROP!! Bedankt iedereen voor het volgen van mijn turbulente half jaar hier in Thailand. Het waren hoge pieken en diepe dalen. Maar alles bij elkaar kan ik wel zeggen dat ik het volgehouden heb en natuurlijk veel heb geleerd. En dat is het belangrijkste! Ik wil vooral mijn vader en mijn moeder en oma bedanken voor alle steun, de wijze woorden en dat ze ervoor gezorgd hebben dat ik ben gebleven en dat ik het heb afgemaakt. Roos, voor de honderden belletjes en de biertjes die we “samen” gedronken hebben. Je bent de beste! Verder natuurlijk iedereen die me lieve berichtjes heeft gestuurd en aan me heeft gedacht. EN NATUURLIJK: alle mensen die me hebben opgezocht hier in Thailand. Dikke dikke liefde!

• 14 Maart 2017 - 10:56

Rooooos:

<3!!!

Wat een super vette dingen allemaal!
    Safe travels chickaaaaas, tot morgen!

• 14 Maart 2017 - 15:52

Joost Wilhelm:

Als jij geen bereisde roel bent, weet ik niet meer wat het spreekwoord betekend.
    In ieder geval behouden thuiskomst en een goede thuisreis.

Tot ziens weer bij Gigant?

• 14 Maart 2017 - 16:49

Lauretta :

Wat een heerlijk verhaal. Alsof ik er middenin zit. Gelukkig heb je weer iets moois om op terug te kijken. En die verrassing ?? Ik gok een nieuwe tattoo. Voor nu WELKOM THUIS. Liefs Lauretta

• 14 Maart 2017 - 17:13

Jolanda:

Heeeey,
    Wat een geweldige afsluiter: rondreizen met je vriendinnen en samen leuke dingen doen en beleven. Geniet nog even van de laatste uurtjes in Thailand.
    Alvast goede reis samen en tot heel heeeeel snel!
    Dikke knuffel van
    Jolanda

• 14 Maart 2017 - 20:03

Gregor:

Lysanne dank voorbije gidswerkmtijdensbons bezoek en je altijd geweldige verhalen van je ervaringen. Goedecreis en tot in NL.
    Grt Gregor

• 14 Maart 2017 - 20:07

Gregor:

Zonder Bucket gaat het typen bij mij al mis.
    De boodschap was: Lysanne dank voor je gidswerk tijdens ons bezoek en je altijd geweldige verhalen van je ervaringen. Goede reis en tot in NL.
    Grt Gregor.

• 16 Maart 2017 - 00:06

Sandra:

Een prachtig verhaal als afsluiter, dankjewel dat ik heb mee kunnen genieten van alles wat je hebt beleefd ! Ik vind dat je trots kan zijn op je zelf, je hebt het volgehouden en zelfs heel goed afgerond. Echt super!
    Ik ga je verhalen missen, maar wie weet komt er ooit nog wel weer een blog... ;-)
    Voor nu welkom thuis, geniet van je familie en je vrienden. Maar ns ff lekker bijkomen van dit avontuur. Dikke knuffel van mij x

• 16 Maart 2017 - 05:29

Ingrid :

Lysanne, bedankt voor het delen van al je reiservaringen! Ik heb genoten! Je bent de tweede Floortje! Zo levendig en met humor geschreven! Net of ik erbij was hihi In een woord: geweldig meid! groetjes Ingrid