De eerste avonturen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lysanne Scheijbeler - WaarBenJij.nu De eerste avonturen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lysanne Scheijbeler - WaarBenJij.nu

De eerste avonturen

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

03 September 2014 | Thailand, Bangkok

Savadeekaaa iedereen!

Mijn eerste blog vanuit Thailand, de kop is eraf, de eerste week is bijna voorbij maar ik heb alweer zoveel mee gemaakt dat ik hier best een leuke blog over kan schrijven. Daarnaast zit ik nu op stage en er is nu nog vrij weinig voor mij te doen, dus ik dacht laat ik deze tijd goed benutten om wat te typen.

Laat ik maar weer bij het begin beginnen…

De vlucht naar Bangkok ging als een zonnetje, ik wilde zoals jullie allemaal verwacht hadden niet binnen een kwartier in slaap vallen dus ik heb mezelf gepushed om eerst nog even wakker te blijven en een filmpje te kijken. Dus dat heb ik maar gedaan, deze keer ben ik dus ook niet door het eten heen geslapen (whoohoo) wat best goed te nassen was.
Na 11 uurtjes vliegen (en ja, 8 uur slaap) kwam ik aan in Bangkok. Melanie stond al op me te wachten op het vliegveld wat erg aardig was en erg gezellig. Als eerste zijn we naar haar appartement gegaan om mijn spullen te droppen en daar mocht ik ook blijven logeren totdat mijn eigen appartement klaar voor gebruik was. We hebben eerst haar buurt een beetje beter verkend en lekker gegeten. Padthai is echt mijn lievelings eten in Thailand. Het zijn redelijk zoete dikke noodles met groentes, ei en vlees/vis (wat je wilt) daaroverheen zijn nootjes gestrooid. Voedzaam en lekker.

De MBK (winkelcentrum) zit precies op de halte waar Mel en ik naar elkaar moeten overstappen en gaan shoppen daarom leek het ons de volgende goede stap van onze eerste dagen hier. Na wat rondjes door de MBK, (één van de grootste winkelcentra’s van Thailand, 7 verdiepingen hoog) leek het mij fijn om voor de eerste massage te gaan. Het tegendeel werd bewezen want ik kreeg natuurlijk de man en ik was goed de lul. Ik heb ongeveer gehuild van de pijn maar daarna voelde ik me wel veel bewegelijker.

Toen we ons weer konden voortbewegen werd de eerste tuktuk rit een feit. Ik was alweer vergeten hoe leuk het is om af te dingen en een beetje het spel van de laagste prijs te spelen. Met onze haren in de wind gingen we uiteindelijk onderweg naar mijn favo bestemming; KhaoSan Road.

Na een leuk rondje lopen, heerlijk Indiaas eten en wat cocktails viel ik toch wel bijna in slaap en zijn we terug gegaan naar Mel’s appartement.
Dag twee stond in het teken van de stages leren kennen en de weg ontdekken. We hebben een rondje gemaakt langs Purita (mijn appartementen complex) – Asian Trails – MBK – Greenwood en weer terug naar MBK om te winkelen. Mijn appartement zit helaas niet in een hele prettige buurt. Dat was in ieder geval mijn eerste gevoel, het valt redelijk mee, maar ik wil liever niet in het donker het stuk alleen lopen vanaf het station. Dit is gelukkig geen probleem gezien de grote hoeveelheden taxi’s hier.

Ook mijn eerste indruk van Asian Trails was anders dan verwacht. Het bedrijf zit in een groot complex van verschillende bedrijven verdeeld over 3 verdiepingen. De mensen zijn voornamelijk Thai en zijn wat minder welbespraakt in het Engels dan verwacht. Daarnaast moet ik ook nettere kleding aan dan dat ik had voorzien dus mag ik hier gaan shoppen (voor mijn lengte en breedte wordt dat nog een probleem). Conclusie; anders dan verwacht maar ik sta er met een positief gevoel in.

Melanies bedrijf was echt super leuk. Een kleine groep mensen waarvan ook een paar Nederlanders. Melanie werd op tour gestuurd en ik mocht gratis mee!

‘s Avonds mocht ik mijzelf vermaken dus ben ik lekker terug gegaan naar het winkelcentrum om onbeperkt hotpot te eten (een soort sushi die je zelf nog moet koken) en lekker naar de film te gaan. Relaxed. Wat later op de avond ben ik nog met Melanie naar het hardrock café geweest voor een biertje en wat muziek. Dat was ook erg fijn!

Zaterdag hebben we een wandeltour gelopen langs alle grote bezienswaardigheden. We hebben lekker 3 á 4 uurtjes gewandeld en onze culturele harten opgehaald. Van het grote paleis naar de universiteit van de kunst, naar de amuletten markt naar een andere universiteit naar lekker eten (fried rice, zo fijn) naar een groot park en onze laatste stop; de grote liggende Buddha. En op de terug weg naar huis zijn we gestopt bij Mel’s appartement voor een welverdiende voetmassage. Heerlijk.

‘S- nachts zijn we lekker wezen stappen op Khaosan Road. De eerste buckets zijn genuttigd en ik was blij te zien dat het nog steeds het backpackers Walhalla is waar ik mijn 18e verjaardag goed heb gevierd en waar ik natuurlijk met Sanne de boel onveilig heb gemaakt. Ik hou ervan. We hebben vrienden gemaakt en aardig wat litertjes weggetikt.

Zondag was niet mijn beste dag, maar we hadden een gratis tour gekregen van Greenwood en die lieten we niet lopen. Dus hup, anderhalf uur in de skytrain, met de taxiboot en daarna lekker 3 uurtjes op de fiets. De fiets tour van Ko van Kessel was echt tof. We hebben veel gezien van Bangkok wat we normaal niet zouden ontdekken. Het was zwaar, maar met de 6 liter water die ik meegesleept had heb ik het gered (behalve op de boottaxi dan, maar dat is een ander verhaal).

Maandag was de dag waar ik al een tijd zenuwachtig voor was. De eerste stagedag en de eerste dag in mijn eigen appartement. Het was uiteindelijk minder spannend dan dat het leek. Ik had me sjiek aangekleed met de kleren die we zaterdag bij de MBK hadden gekocht en ik kom te werken op de incentive department. Dat betekent bedrijfsuitjes en vergaderingen voor bedrijven vanuit Europa regelen. Mijn taak van maandag was de harde schijf bekijken en dingen leren kennen. Dus ik heb 8 uur lang een beetje om me heen zitten kijken. Iedereen vond dat ik maar rustig aan moest doen en dat heb ik dan maar gedaan. Het werktempo ligt hier een stuk lager dan wat wij in Nederland zijn gewend. Mijn streberigheid werd niet helemaal op prijs gesteld dus daarna ging ik in de afwachtmodus. Wat betekende; 9gag bijkijken en wat met mensen kletsen. Ook heb ik het hele management team van Asian Trails ontmoet, daar had ik wel klamme handjes voor. Gelukkig waren veel mensen vriendelijk.

Conclusie; mensen weten nog niet helemaal wat ik hier moet doen/kan doen dus doe ik op dit moment vrij weinig. Ik wacht af tot er een goed Engels sprekend persoon langskomt met een duidelijke taak en dan onderneem ik dat. Verder kijk ik wat foto’s en typ ik wat mailtjes.

Mijn appartement is van binnen erg mooi. Strak, sjiek, groot bed en mooie badkamer. Alles wat ik nodig heb eigenlijk. Ik ben er tevreden mee. Maandag avond heb ik lekker wat rond gekeken in de buurt met Mel, alle benodigdheden voor een paar dagen gekocht bij de 7/11 en wat bij mij thuis gechillt. Het bevalt mij wel tot dus ver.

Dus alles gaat goed in Thailand. De vrije tijd is op dit moment nog ongeveer 100 keer leuker dan de stage maar het begin is gemaakt. Ik heb vanmiddag geluncht met een stel Thaise meiden die me randomly mee genomen hebben naar een plastic stoelen noodle place, maar ik vond het heerlijk en erg gezellig dus ik hoop dat ze me willen houden haha.

Ik hoop snel weer bij jullie te zijn met een nieuw verhaal en een nieuw avontuur!

Bedankt voor het lezen en bedankt voor de reacties op mijn vorige blog! Ik hou jullie op de hoogte!! En de foto's komen eraan!

  • 03 September 2014 - 06:51

    Sandra:

    Hee Ly,

    Leuk om weer wat van jouw avonturen te lezen! Ik wens je heel veel plezier en ik hoop dat de stage wat interessanter wordt ;-))

    Take care!
    Grtz, S

  • 03 September 2014 - 07:19

    Petra:

    Hey lysanne
    leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt en super leuk je zo een beetje te volgen succes en hoop zo snel weer wat van je te lezen
    greetz petra xx

  • 03 September 2014 - 07:28

    Marrie Schoorl:

    Hoi Lysanne,

    Mooi om te lezen, dat je er met zo'n open mind instapt, genietend van en omarmend wat het nieuwe je brengt!

    Groet,
    Marrie Schoorl

  • 03 September 2014 - 14:04

    Muis:

    Hey Lytje.
    Ik wist wel dat je te hard zou werken ;)
    Je hebt ook gewoon een mega goeie instelling, dat zijn veel mensen niet gewend!
    Super fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt, zeker omdat ik je geen gedag heb gezegd.
    Have fun! En ik kijk uit naar je volgende avonturen :)

    Xx Muis

  • 03 September 2014 - 17:46

    Jeroen:

    Klinkt tof allemaal Ly! Ben benieuwd of je snel iets spannend te doen krijgt op je stage. En anders is er in ieder geval genoeg tijd om te drinken! Have fun daar! X

  • 05 September 2014 - 12:33

    Wil Meijer:

    Hi Lysanne,
    Leuk om je bericht te lezen.
    Ik ken de plekken waar je rond loopt.
    Ik ben 2x in Bangkok geweest, het is een boeiende stad met vooral veel tuktuks en die bussen die van binnen een houten interieur hebben en de goedkoopste zijn, rijden die er nog?
    Succes met je stage, en tot je volgende blog.
    Groet,
    Wil.

  • 05 September 2014 - 23:15

    Marisabel:

    Hoi Lysanne,

    Wat leest dit verslag heerlijk weg! Het is alsof je naast me staat en het verhaal vertelt. Ik hoor het je gewoon zeggen! Geweldig!

    Super leuk dat je het naar jouw zin hebt. Rustig aan beginnen met jouw stage. Het zal wel even wennen zijn voor je om jouw werktempo naar beneden bij te stellen. Gewoon lekker met de stroom mee drijven wat tempo betreft. En lekker genieten en leren van alle mooie ervaringen die op jouw pad komen. En natuurlijk jouw verhalen schrijven en delen met ons.

    Groetjes van ons drietjes,

    Marisabel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lysanne

Levensgenieter! Management stage in Phuket

Actief sinds 21 Feb. 2010
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 69470

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 16 Maart 2017

Phuket - beaches and work

27 Augustus 2014 - 04 Februari 2015

Bangkok baby!

13 December 2011 - 09 Januari 2012

Looney Lao and Crazy Thailand

Landen bezocht: