Friends and family! - Reisverslag uit Thalang, Thailand van Lysanne Scheijbeler - WaarBenJij.nu Friends and family! - Reisverslag uit Thalang, Thailand van Lysanne Scheijbeler - WaarBenJij.nu

Friends and family!

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

08 Februari 2017 | Thailand, Thalang

Lieve iedereen

Het einde komt in zicht! Nog een maand en één week voordat ik mijn weg terug naar huis ga vinden! Maar voor nu gebeuren er best wel veel leuke dingen. Afgelopen maand heb ik mijn moeder en Gregor op bezoek gehad en Melanie heeft de stoute schoenen aangetrokken en een last minute naar Thailand geboekt om haar Thesis te vieren. MEGA gezellig! Mega blij! Ook ben ik getransferred binnen het hotel naar een ander restaurant: Takieng. Fine-dining, rustig, rustiek, ECHT Thais eten en MEGA DUUR. Maar een nieuwe uitdaging, waar ik echt aan toe was.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst geschreven heb, maar ik ga toch proberen om alles op chronologische volgorde te vertellen!

Natuurlijk grijp ik elke kans om naar Bangkok te vliegen, maar natuurlijk helemaal als mijn moeder en Gregor op de stoep staan! Dus ik vloog 5 januari naar Bangkok om een avondje te relaxen voordat ik de dag erop naar het vliegveld ging om de reizigers op te halen. Het was mega gezellig, we hebben de eerste dag lekker bijgekletst, een rondje gelopen langs mijn oude buurt, mijn oude werk en Siam square. Vervolgens zijn we ‘s avonds naar de Asiatique gegaan waar we heerlijk hebben gegeten en hebben gedronken. Het hotel zat op een super mooie locatie aan de rivier, met een heerlijke bar om ‘s avonds nog wat te drinken. Ik was natuurlijk ook mega blij om ze weer te zien, precies op het goede moment.

Mijn persoonlijke doel was natuurlijk om ze kennis te laten maken met mijn favoriete buurt & straat in Bangkok, Khaosan. En dat is gelukt! We zijn ‘s ochtends met de boot vanaf Saphan Taksin naar Banglampu gevaren (wat bizar druk was) langs Wat Arun. Aangekomen bij Khaosan hebben we rondgelopen langs alle foodstalletjes, de hosteltjes waar ik altijd kom, de restaurantjes en we hebben wat gedronken in Cinema winehouse, een van mijn favoriete plekjes. Daarna zijn we met de lokale bus naar Chatchuchak gegaan, de weekendmarkt. Chatchuchak heeft honderden stalletjes en ik denk dat je letterlijk alles wat bestaat kan kopen. Van kunst tot goudvissen en van eten tot laptops (neppe wel haha). ALLLES. We hebben even rondgekeken en zijn daarna het drukke verkeer getrotseerd om bij Chomp wat te eten, ik was echt toe aan een goed stuk vlees, en het was heerlijk!

Helaas moest ik op zondag alweer aan het werk, dus ben ik op zaterdagmiddag naar huis gevlogen, op het moment dat Jol en Gregor met de groep mee gingen naar het Noorden. Het was een heerlijk uitstapje, gezellig, en fijn om ze weer te zien. En ohja: Had ik al gezegd dat ze kaas voor me hadden meegenomen? Nou, dat kwam echt als een geschenk uit de hemel haha!

De week erna stond voornamelijk in het teken van heel erg hard werken, de laatste weekjes in Loca vore braken aan. Ik heb gelukkig wel voor de laatste week met mn manager kunnen afspreken dat ik wat minder 5 uur diensten ging draaien, dat ik vast een beetje in het ritme kon komen voor de avond diensten. Het was een struggle tot aan het einde, maar wel eentje waar ik aan gewend ben geraakt. Ik heb het doorstaan, dat is het belangrijkste!

Het weekend erop heb ik een super vet kado gekregen van Sanne (nog voor mn verjaardag <3), een dagje een kookcursus. Echt SUPER vet. Samen met Sann heb ik een organische kookschool uitgekozen en een afspraak gemaakt om 3 gerechten te leren koken: Curry, kip met cashewnoten en Tom yum goong (soep). Het was een super geslaagde dag, in een super mooie omgeving helemaal in het zuiden van Phuket, Rawai. Ik heb na de kookcursus nog even lekker rondgereden langs Rawai en wat gedronken in Nikita beach club. Super leuk tentje!

Ook was ik dat weekend gevraagd om vrijwillig mee te helpen met de annual “Kids day”. Super leuk natuurlijk! Dus heb ik de ochtend erna geholpen bij een school met wat collega’s. We gingen kado’s uitdelen en een of andere show hosten, maar daar begreep ik vrij weinig van. Uiteindelijk ging het natuurlijk allemaal op zn Thais en ben ik na een paar uurtjes weg gegaan en ben ik naar Layan beach gereden waar ik op het strand heb liggen snurken. Een prima weekendje!

Het duurde niet lang voordat mijn moeder en Gregor weer terug kwamen naar Phuket, zaterdag de 18e heb ik ze rond 2uur 's middags van het vliegveld in Phuket opgehaald en mee gereden naar hun prachtige hotel in Naithon. Ik had natuurlijk al een beetje onderzoek gedaan naar wat er daar in de buurt allemaal te doen was dus we hebben gezellig met zn allen wat gegeten en rondgewandeld, maar vooral weer lekker bijgekletst.

Als je me met een ding blij kan maken is het natuurlijk eten, en helemaal als het veel lekker eten is. Dus de ochtend erna schoof ik aan bij het ontbijt buffet in Pullman. In een woord: Fantastisch. Je kunt je niet indenken hoeveel behoefte je kan hebben aan lekker en normaal brood, kaas en eieren na een tijdje in azie. Nou, echt heel erg. Dus ik heb heerlijke broodjes zalm, brie, kaas en vanalles naar binnen gewerkt. Heel gelukkig mens!
Die middag moest ik een dagje werken, mijn eerste dagje werken in Takieng! Ondanks dat ik erg nerveus was had ik in ieder geval genoeg gegeten. Dus dat was prettig haha. Ik heb die dag het team ontmoet, ze hebben me uitgelegd wat de “sequence of service” is (een pak papier van 16 pagina’s met hoe je gasten benadert, borden afhaalt, orders opneemt etc etc). Er zijn in Takieng een ernstig hoeveelheid regels, maar zolang de regels zwart – wit zijn kan ik er wel mee leven. En tot dus ver is dat wel het geval. De eerste avond dat ik moest werken was het gelukkig ook niet heel druk. Dus ik had rustig de tijd om alles te bekijken en iedereen te observeren.

De twee dagen erna had ik vrij gevraagd om op stap te gaan met Jolanda en Gregor. We hebben een taxi gehuurd om ons de hele dag rond te laten crossen door Phuket! We begonnen natuurlijk in Naithon, waar we allemaal opgehaald werden.
De eerste stop was mijn huis – die ik van tevoren had opgeruimd – en mijn buurt. Ik was enthousiast om mijn stekkie te laten zien, en te laten zien waar ik de afgelopen paar maanden voornamelijk ben geweest. We zijn langs de markt gelopen en langs de tempel.
De tweede stop was Koffie! Niet geheel onbelangrijk. De beste koffie die ik ken in Phuket is te vinden in Waya café, boat avenue. Hier kom ik ook weleens om aan mn verslagen te werken of om gewoonweg te relaxen.
Daarna zijn we vanaf het midden richting het zuiden gereden langs Patong, Karon beach, Karon viewpoint, Kamala beach, Kata beach en als meest zuiderlijke punt Prompthep cave. Daar hadden we net geluk, dat we de zee hebben kunnen bekijken voordat de keiharde storm uitbrak.
Aangezien het KEIHARD begon te storten zijn we op Rawai beach even in Nikita beach bar gestopt voor een drankje. Tussen de regendruppels en de schuilende toeristen in, was het best wel gezellig en onder het genot van een heerlijke borrel.
Onze laatste stop voor het eten was natuurlijk de Big Buddha, bovenop de heuvel. Gelukkig was de regen alweer gestopt toen we daar aankwamen. Het blijft een indrukwekkend beeld, zo’n massief grote Buddha boven op een heuvel. En altijd mooi uitzicht over chalong bay area.
Als laatste stop hebben we heerlijk gegeten bij KhaoRang Breeze, een prachtig restaurant op de heuvel bij Phuket Town. Altijd weer adem benemend om alle lichtjes te zien.

De laatste dag hebben we relaxed doorgebracht. Eerst heerlijk ontbeten, daarna aan het zwembed gelegen (waar ik nog wat puntjes op de I moest zetten voor school). En ’s avonds zijn we naar Renaissance gegaan om rond te kijken, wat te drinken en bij het nieuwe restaurant, Takieng te kijken. Het eten was heerlijk, Helaas regende het een groot gedeelte van de namiddag dus konden we niet alles bekijken wat we wilde, maar helaas pindakaas, natuur!
BEDANKT voor jullie bezoek Gregor en Mam (aangezien ik weet dat jullie dit beide zitten te lezen haha). Ik vond het super gezellig dat jullie er waren en om deze ervaring met jullie te delen natuurlijk!

ALS LAATSTE! Aangezien Melanie haar thesis had ingeleverd vond ze het hoog tijd voor een reisje en omdat ik mezelf op een van de mooiste plekken op aarde bevind ging het reisje naar mij! WHOOHOOO. Zaterdag de 28e heb ik haar opgehaald van het vliegtuig waar ik heel erg trots was dat ze een backpack bij zich had haha. En vanaf daar hebben we zoveel mogelijk leuke dingen gedaan. ’S Ochtends naar het strand, naar Phuket old town, naar Patong, ’s nachts biertjes drinken met de lokals, Lunchen in Renaissance en gewoon heerlijk relaxen.

Afgelopen weekend zijn we een weekend naar Koh Lanta gegaan, dat is een eiland iets verder dan Koh Phi Phi waar mn vader gek op is, maar ik plus Mel waren daar nog nooit geweest. Het was een heerlijk retreat van twee dagen. Het hostel was super, op loop afstand van het strand. Het weer was super. Het eten was heerlijk en de cocktails smaakte ons prima. We hebben het niet te gek gemaakt en ’s avonds gezellig met wat anderen bij een barretje wat gedronken.
We zijn een dag op avontuur geweest over het eiland, op de spontane manier. Met zn tweeën zijn we op de scooter gaan toeren, gewoon om te kijken waar we uit zouden komen. We zijn langs super mooie viewpoints, baaitjes en een vissersdorpjes gereden. Prima relaxed sightseeing middagje. Heerlijk!


Al met al was de afgelopen maand een goede maand! Sorry (alweer) voor het gigantische verhaal! Heel erg bedankt voor het lezen en laat een reactie achter als je het leuk vindt. Want dat vind ik ook leuk om te lezen! Tot over een paar weekjes!

Dikke kus, Ly

  • 08 Februari 2017 - 11:14

    Stella:

    He Lysanne,

    Nou en of t leuk is om te lezen! Ook een stuk vrolijker dan in eerdere verslagen. Wat heb je weer n hoop gezien, tikkeltje jaloers....
    Nog een hele fijne tijd daar, geniet ervan!!!
    Gr Stella

  • 08 Februari 2017 - 15:30

    Roos:

    Lieve ly ik ben zo blij voor je!! Allemaal leuke berichten!!
    Maar ik ben nog blijer voor mij dat je over 5 weken terug bent. Hihi
    Geniet optimaal van je laatste weekjes!!! Xxxx

  • 08 Februari 2017 - 19:16

    Jolanda :

    Lieve Lysanne,

    Wat een heerlijk te lezen verhaal weer! En wat hebben we het leuk gehad bij je! Geweldig om te zien waar je woont, werkt en vertoeft. Thailand blijft een geweldig land.
    Nog een paar weken en dan zit het er weer op. Dus nog ff volhouden meis. De laatste loodjes voor je stage en daarna nog even lekker genieten met je vriendinnen :-) Go4it en maak er iets moois van. Alvast heel veel plezier en blijven genieten hoor!
    Dankjewel, dat je onze gids was en voor de mega super gezellige dagen! Tot snel, ik verheug me ook al op je thuiskomst.
    Dikke dikke knuffel van mams

  • 08 Februari 2017 - 19:32

    Lauretta:

    Wat een gezellig verhaal weer. Echt genieten voor een buitenstaander. Het begint nu op te schieten nog even bikkelen en dan nog lekker zelf vakantie vieren met je vriendinnen voordat je weer naar Nederkand komt. Voor hoe lang blijf je in Nederland? ;-). Geniet er van. Liefs Lauretta

  • 10 Februari 2017 - 12:45

    Sandra:

    Hi Ly, dankjewel voor weer een prachtig reisverhaal, blijft leuk om te lezen ! Heerlijk dat je samen met je familie en vrienden ook nog leuke tijd kan doorbrengen. Jij en fine-dining vind ik een hele bijzondere combinatie, hihi ! Maar je geeft er vast je eigen draai aan, en top dat je ook nog ff wat anders kan proberen.
    En dan is het bijna aftellen .. ik weet zeker dat j het land gaat missen, zoals altijd. Maar thuis is misschien ook weer ff genieten. Wie weet wat de toekomst brengt, het zal vast niet saai zijn, maar helemaal 'a la Ly' :-)
    Geniet er van de laatste maand en alvast een hele relaxte reis terug naar Nederland. Take care and have fun !
    Grtssss, Sandra

  • 10 Februari 2017 - 13:25

    Gregor:

    Hoi hoi Lysanne,

    Prachtig verhaal weer en ja het was genieten met je en nog dank voor je optreden als gids in Thailand. Top!!!!!
    We hebben genoten van je aanwezigheid en het was inderdaad erg leuk om je weer te zien en te spreken. En ja wat is het eten in Thailand toch vreselijk lekker!
    Moet zeggen bij terugkomst in het koude Nederland was een zuurkoolschotel ook wel weer erg lekker.
    Je laatste periode is inmiddels aangebroken. De ene vriendin gaat weg en de anderen komen binnen stromen. Lucky you

  • 10 Februari 2017 - 19:37

    Gregor:

    2e deel.
    Zag dat niet alles was doorgekomen dus hier het vervolg.
    De laatste periode gaat in en dan kun je terugkijken op een geslaagde stageperiode.
    Bewonder je inzet en heb respect voor je nu ik/we gezien hebben tegen wat voor een problemen je aan kunt lopen in Thailand als het gaat werken op een stageplek.
    Complimenten hoe je het gedaan hebt want dat viel niet mee jij als fanatiekeling met het motto "niet lullen maar poetsen".
    Tsja de Thaise cultuur is ff wat anders.
    Geniet van je laatste weken daar met je vriendinnen. Heel veel fun op het full moon festival aldaar.
    Cu in Nederland. En o ja probeer niets kwijt te raken of te verliezen :) :).
    Grtn Gregor

  • 11 Februari 2017 - 02:00

    Ad:

    He Lysanne.

    Je hebt al te vaak gehoord dat het weer een super verhaal is, maar geloof me.
    Het klinkt weer geweldig.
    Het zijn nu echt de laatste lootjes en daar moet je zo veel mogelijk van gaan genieten.
    Er komen zo weer twee vriendinnen aan waar je weer leuke en mooie dingen mee gaat doen.
    Profiteer nog een paar weken van het mooie weer want hier is het een stuk kouder haha.
    Ik hoop voor je dat als je terug komt dat het al wat warmer is.

    Heel veel plezier daar voor de laatste weken en ik sluit me aan bij Gregor.
    Let op je spulletjes haha.

    Groetjes Ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lysanne

Levensgenieter! Management stage in Phuket

Actief sinds 21 Feb. 2010
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 69485

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 16 Maart 2017

Phuket - beaches and work

27 Augustus 2014 - 04 Februari 2015

Bangkok baby!

13 December 2011 - 09 Januari 2012

Looney Lao and Crazy Thailand

Landen bezocht: