Loca Vore - Reisverslag uit Thalang, Thailand van Lysanne Scheijbeler - WaarBenJij.nu Loca Vore - Reisverslag uit Thalang, Thailand van Lysanne Scheijbeler - WaarBenJij.nu

Loca Vore

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

23 November 2016 | Thailand, Thalang

Sabaidee Ka lieve iedereen!

Het einde van november nadert en daarbij ook het einde van mijn terror maand! Er zijn weer veel dingen gebeurd. Vooral op werk gebied dan. En aangezien de rest allemaal niet zo super spannend was ga ik het deze keer ècht kort proberen te houden.

Zoals ik al eerder verteld heb, werkte ik eerst ’s ochtends in Loca Vore, voor het ontbijt en ging ik daarna altijd door naar Sandbox om de middag shift + het begin van de avond te werken. Ondanks dat ik het super leuk vond om meerdere dingen op één dag te doen was het wel bizar zwaar. Daarom ben ik sinds deze week alleen aan het werk in Loca Vore, een all-day dining buffet/A-La cart restaurant. Eigenlijk hebben ze hier alles. Een paar dagen in de week zijn er verschillende thema buffetten en daaromheen is er keuze van de kaart (internationaal en Thai).

Aangezien ik eigenlijk echt een pussy ben die geen “nee” kan zeggen, werk ik nu de 5 uur shift. Wat betekent dat ik om 4 uur op moet staan. En dat is echt hels. ECHT hels. ECHT HELS. De eerste dag, begin deze week, dacht ik dat ik zou bezwijken. Maar nu, na een paar dagen gaat het steeds beter. En wat heel erg fijn is, is dat ik ‘s middags wel weer rond 17:00 thuis ben, en nog een uurtje van het licht kan genieten. Daarnaast zullen ze nu minder vragen of ik over kan werken.

Het team van Loca Vore is super leuk. En een stuk minder drama dan het team van Sandbox. Ze hebben me al een paar keer mee uit eten genomen. En ze proberen me meer te betrekken bij hun dagelijkse activiteiten wat ik echt mega leuk vind. Vooral het mee uit eten gaan natuurlijk. Ondanks dat ze nog steeds allemaal Thai praten, Thaise briefings hebben en Thai tegen mij proberen te praten, heb ik wel een beter gevoel bij dit restaurant.

Aangezien ik de hele maand de zaterdagen over gewerkt heb, had ik maar één daagse weekenden. En wat doe je op zo’n dag? Juist, slapen. Uitrusten en slapen. Maar uitslapen kan ook op het strand, dus dat heb ik geprobeerd te doen.

Het eerste weekend ben ik naar Layan beach gegaan, waar ik heerlijk heb gezond en gelegen. Ik was in slaap gevallen in de zon, dus ik was de eerste 3 dagen daarna zo rood als een tomaat. Beetje muziekjes geluisterd en gelezen. Ultiem relaxen in ieder geval.

Afgelopen weekend heb ik Nai Thon beach en die omgeving bekeken. Super mooi gebied. En nu weet ik ook eindelijk waar de rijke mensen leven. Eerst even op Nai Thon beach zelf gelegen, gezwommen, pad thai gegeten en daarna terug gereden naar Layan beach om daar verder te slapen en te relaxen. Een beetje Gin tonics drinken en lezen, heerlijk.

Loy Kratong, een van mijn favoriete Thaise feestdagen, was afgelopen week. Dit feest viert het begin van een nieuwe tijd. Je stuurt je kratong met al je zonden en zorgen het water op en je bidt voor een fris jaar. Eigenlijk zou dit feest niet doorgaan in verband met het overlijden van de koning. Dus alle feestelijke activiteiten gingen niet door, maar alsnog lieten alle Thaise wel hun kratong op het water. Wat prachtig is om te zien. Hier in Renaissance was er een ceremonie, en ze hadden het prachtig aangekleed. Ik ben zelf naar huis gegaan, waar ik een super mooie kleine Kratong heb gekocht en ik wilde hem afzetten op een rivier, maar ik was te moe en ik kon geen goede rivier vinden (aangezien ik bang was dat ik alles in de fik zou zetten met de kaarsjes op de kratong). Dus ik heb hem mee naar huis genomen en ernaar gekeken. Wat ook erg leuk was.

Afgelopen week ben ik twee keer naar een onbeperkt eten restaurant geweest. Echt heel erg slecht. Alle Thaise mensen kunnen eten wat ze willen zonder aan te komen… maar ik daarentegen. De eerste dag ben ik met 2 meiden van Sandbox naar een onbeperkt barbecue restaurant geweest bij mij in de straat. Ik was heel gelukkig want ik wilde er al super lang heen (maar wie gaat er nou alleen in een onbeperkt eten restaurant zitten..). Ze hadden hot pot en een mini tafel barbecue. En 1000 verschillende soorten vlees en groente voor op de BBQ als een soort gourmetten. Was echt super leuk, en maar 5 euro.. bizar!

De tweede dag ben ik met 5 collega’s van Loca Vore naar een onbeperkt Japans restaurant gegaan. En dan zonder de sushi (waar wij Nederlanders Japan van kennen) maar met de Ramen noodles en soep. Ook dat was mega lekker. En mega gezellig. En wat ik het leukste vond is dat ik mee mocht rijden met een collega, die een auto heeft. Wat echt heel relaxt was. Ondanks dat het haar 10 minuten duurde om in te parkeren en vervolgens een kwartier om er weer uit te komen haha. Genoten!

Aangezien ik maar weinig mensen ontmoet in mijn uitgestorven stukje Thalang heb ik gereageerd op een chick uit Japan die een berichtje had geplaatst in een Reis Facebook groep. Ik was een beetje sceptisch en ik hou niet zo van mensen ontmoeten via internet, maar het was uiteindelijk super gezellig. Ik heb haar opgehaald uit Patong en ze wilde graag iets ontdekken wat minder toeristisch was (het kan ook niet veel toeristischer worden dan Patong) dus ik heb haar meegenomen naar Phuket oldtown en daar zijn we naar een marktje gegaan en vervolgens uit eten. Volgens mij had ik nog nooit iemand uit Japan ontmoet dus ik vond het super tof om met haar te socializen. Ik weet niet of ik het nog vaker zou doen, maar het was in ieder geval leuk om iemand te ontmoeten die dezelfde reis interesses heeft.

Verder bestaat mijn leven op het moment vooral uit werken en mijn project. Wat overigens goed gaat. Ik vind het oprecht heel erg interessant en ik ben er erg druk mee.

Nog 9 nachtjes slapen voordat k bezoek krijg! HEEL VEEL ZIN IN! Bedankt voor de reacties, de steun en al jullie lieve berichtjes!

Heel veel liefs


  • 23 November 2016 - 12:09

    Diny :

    Hoi lysanne , wat leuk om jou mail weer te lezen ,en wat maakt jij toch een hoop mee, vindt het knap van je dat je dat allemaal maar toch in je eentje doet . Ik wens je straks veel plezier met de familie. Groeten en ik kijk weer uit na je volgende blog . Diny

  • 23 November 2016 - 14:19

    Roos:

    Super leuk chick! You can do thissss

  • 23 November 2016 - 18:34

    Ad:

    He Lysanne.

    Weer een geweldig verhaal.
    Het klinkt gewoon super dat je zo ondernemend bent.
    Ik verheug me er op om een paar weken naar je toe te kunnen komen.
    nog ff volhouden met druk zijn en dan gaan we een paar dagen leuke dingen doen.
    Heeeeel veel plezier en tot de volgende blog.

    Dikke knuffel. Ad

  • 23 November 2016 - 22:52

    Laurettta :

    Ha Lysanne. Leuk om weer wat van je te lezen. Fijn dat je t weer naar je zin hebt en dat t op t werk goed gaat. Je bent wel een bikkel zeg met al dat werken. Dat je straks maar wat meer tijd voor jezelf hebt als je familie en vrienden overkomen. Nog een hele mooie tijd. Liefs

  • 24 November 2016 - 09:48

    Jolanda:

    Heeey Lysanne,
    Super leuk verhaal weer! Ik ben heel erg trots op mijn hard werkende bikkel! Je doet het goed hoor!
    En ook erg goed van je dat je leuke dingen onderneemt: de omgeving en het eten is prachtig/heerlijk, dus geniet daar lekker van hoor!
    Heel veel plezier samen met paps de komende maand, maak er samen iets moois van.
    Dikke dikke knuffel,
    Jolanda

  • 26 November 2016 - 09:55

    Anita Franssen :

    Hoi Lysanne
    Je kan me niet maar ik heb wel van jouw avontuur gehoord.
    Daarom schrijf ik je een klein berichtje .
    Wat heb ik een bewondering voor je..
    Je bent een voorbeeld voor vele lysanne.
    Jouw nspiratie zal wereld wijd mensen overtuigen dat je alles kan bereiken

    Jij bent hier het levende bewijs van .lysanne

    En je j hoeftf je niet meer te bewijzen jij bent er al lysanne .
    Je mag nu genieten van alle mooist eat op je levenspad komt

    Door er gewoon tezijn
    En jij mag erzijn


    Ik wens je over 4 dagen een mooi avontuur met veel mooie onvoorgetelijke momenten met vader.



    Liefs x
    Anita




  • 30 November 2016 - 15:39

    André :

    Hoi Lysanne

    Leuk om je verslagen te lezen, enthousiast als altijd! Veel plezier en 'rustige momenten' toegewenst. Ps het is hier bibberend koud.

    André Damen

  • 04 December 2016 - 17:34

    Joost Wilhelm:

    Hoop dat je een leuke buitenlandse verjaardag kunt vieren.
    Van Harte Gefeliciteerd!
    En nog een goede, fijne tijd om van te genieten.

    Joost Wilhelm

  • 09 December 2016 - 22:11

    Agnes:

    Hey Lysanne,

    Pff, wat een verhalen, leuk te horen hoe het met je gaat. Bikkelen, zeg, ongelofelijk. Maar nu familie op bezoek, geniet ervan! Veel succes met je opdracht, zet 'm op

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lysanne

Levensgenieter! Management stage in Phuket

Actief sinds 21 Feb. 2010
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 69478

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 16 Maart 2017

Phuket - beaches and work

27 Augustus 2014 - 04 Februari 2015

Bangkok baby!

13 December 2011 - 09 Januari 2012

Looney Lao and Crazy Thailand

Landen bezocht: