Vakantie, WHOOHOO! - Reisverslag uit Thalang, Thailand van Lysanne Scheijbeler - WaarBenJij.nu Vakantie, WHOOHOO! - Reisverslag uit Thalang, Thailand van Lysanne Scheijbeler - WaarBenJij.nu

Vakantie, WHOOHOO!

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

14 December 2016 | Thailand, Thalang

Jaaaaa het is zo ver! De tijd van bezoek is aangebroken, en hoe! Omdat ik zoveel gewerkt heb in november mocht ik 10 dagen vrij in het begin van december. En daar heb ik gebruik van gemaakt! Ik zal jullie de weken daarvoor besparen (wat voornamelijk weer erg veel gezeur is), en gelijk door gaan naar de leuke verhalen. Zoals het hoort! En ohja! Bedankt weer voor al jullie lieve reacties! Ik vind het zo leuk om te zien en te lezen dat jullie aan me denken!

Donderdag 1 december vertrok mn vader, Ad, naar Bangkok vanuit Nederland. En aangezien ik van Bangkok hou, heb ik gelijk na mn werk op donderdag avond het vliegtuig ook gepakt. Na een best wel strak geplande 2 uurtjes, waarin ik naar huis croste, mn tas pakte en vervolgens naar het vliegtuig racede haalde ik het net op tijd voor mn vlucht en stond ik UBER vrolijk anderhalf uur later in Bangkok. Die avond had ik met wat vrienden afgesproken om wat te gaan drinken, maar uiteindelijk viel ik om 11 uur bijna in slaap in Khaosan Road, dus ben ik op tijd naar bed gegaan.
Via een meiden reis groep was ik in contact gekomen met een Engelse chick die voor het eerst in Bangkok was, ze vroeg om advies en ik had aangeboden om samen te ontbijten. Dat was erg gezellig. Gelijk na het ontbijt ben ik naar het vliegveld gegaan om mn Pa op te halen!

Het weerzien was super leuk, ik was super blij dat we weer samengevoegd waren in mijn favoriete plaats op de hele wereld. We hebben lekker rustig aan wat gegeten op het vliegveld, en daarna zijn we met de trein en de taxi naar ons hostel gegaan. Eenmaal ingecheckt zijn we gaan eten en naar de massage. Want wat is er beter na een 12 uur durende vlucht dan een massage? Helemaal niks! We hadden afgesproken dat we een relaxte avond zouden houden. Lekker niks doen en relaxen. En dat hebben we een soort van waargemaakt. We zijn begonnen met een klein kroegentochtje houden, waar we langs al mijn favoriete barretjes gegaan zijn voor een biertje. En daarna hebben we bij Chomp gegeten, wat mega leuk was en lekker. Het was niet helemaal de bedoeling, maar na een bier toren en het ontmoeten van super veel toffe mensen eindigde we in een club in Sukhumvit. Was een super leuke nacht!

Zaterdag hebben we uitgeslapen en zijn we lekker lokaal wezen ontbijten. Ik had namelijk het beste idee dat gegrilde kip en pappaya salade mijn kater wel konden stillen. Dat viel vies tegen en de enige optie was terug naar bed. Wat we gedaan hebben. Daarna zijn we met de lokale bus (zo leuk, zo goedkoop en zo langzaam haha) naar Chatchuchak markt gegaan. Ik wilde namelijk heel erg graag één bepaald tshirt kopen waarvan ik wist dat er twee jaar geleden een stalletje stond. Natuurlijk had ik geen idee waar. Maar met heel erg veel doorzettingsvermogen vond ik hem, en heb ik shirts gekocht (zo blij). We hebben gezellig rondgestruind, gesnackt en koffie gedronken. Daarna zijn we doorgegaan naar MBK om nog wat verder te winkelen en terug naar huis.
Die avond hebben we in mijn favoriete indiaase restaurant curry gegeten, een film gekeken bij cinema winehouse (met cocktails <3) en vervolgens biertjes gedronken met Elias. Om 12 uur was ik jarig! WHOOOHOOOOO! Nog een andere vriendin uit Bangkok was ook jarig, Gili de eigenaresse van Chomp, met haar zijn we wat gaan drinken in een club (die ook zijn verjaardag vierde). Het was super druk en super leuk, maar helaas moesten we vroeg op de dag erna, dus we hebben het niet te laat gemaakt.

Zondag hadden we een drukke planning voor de boeg. We vlogen van Bangkok naar Phuket, waar ik 2 scooters had klaargezet voor onze toch naar Khao lak, 90 km ten noorde van Phuket. Vanaf Khao Lak gingen we op de boot naar de Similan Islands voor onze 4 dagen op de live-aboard. De trip met de scooter was super leuk, maar het waaide Giga hard, dus mn vader had moeite om met zn grote tas en al op de scooter te blijven zitten.
Op de boot aangekomen ontmoette we de mensen die de vier dagen met ons door zouden brengen, een Braziliaanse backpacker chick, een Duitse stagiare, een Zwitsers koppel, twee super oude mannen en 12 chinezen. Eigenlijk was het al meteen duidelijk dat we wel een leuke groep mensen hadden en het was super gezellig. Mn vader en ik deelden een mini slaapkamer met 2 andere mensen (in een stapelbed). Ondanks dat we echt met zn 4en op 6m2 sliepen was het best wel comfortabel.
Maar goed, toen begon de storm! Vanaf het moment dat we de haven verlieten had ik geen internet meer (het spijt me vriendjes en vriendinnetjes <3) niet wetende dat er een storm en een aardbeving te wachten stond. De eerste avond toen we uitvaarde werd er al van te voren gezegd dat de zee wat heftig zou zijn, maar dat we rond 11 uur aan zouden komen. Uiteindelijk heeft de overtocht tot 4 uur ’s nachts geduurd (heb ik me laten vertellen want ik lag ondertussen in coma).

De dagen daarna bestonden uit DUIKEN, eten, duiken, slapen, eten, duiken en repeat. Heerlijk! 3 dagen lang in het water, met al dat prachtige marine leven om je heen. Het was echt geweldig. We hadden pech met een van de bejaarde duikers in ons team, maar uiteindelijk ging hij de helft van de duiken niet mee. Waardoor we dus een privé gids hadden. De zee was erg ruig, maar in principe hadden we daar alleen last van met het in en uit de boot klimmen. Helaas zijn we door de ruige zee wel de camera van mn vader verloren. Maar het is niet anders, shit happens.
De hoogte punten van de duiken waren: Mijn aller eerste zeepaardje, super veel morenes, zeeslangen en nog veel meer.
Een nadeel was mijn gevecht met een school kwallen, waardoor ik nu een giga brandvlek op mn knie heb. Maar dat is allemaal nieuwe ervaring. Voordat we het water ingingen zag ik al een paar kwallen, ik vroeg aan de duikgids of ze gevaarlijk waren, maar hij verzekerde ons dat we niks deden en zo weer weg waren met de stroming. Na onze duik, voordat we naar de oppervlakte gingen, keek ik omhoog om een GIGA school aan kwallen te zien. De oppervlakte leek wel een polka dot jurk met bruine vlekken. Duizenden! Ik begon al lichtelijk in paniek te raken met mn blote armen en benen . Helaas moesten we aan de oppervlakte wachten totdat de boot ons kon komen halen. Toen had ik het helemaal gehad. In een grote paniek vlaag begon ik mezelf voort te bewegen en toen ze me eindelijk uit het water gehaald hadden deed ALLES zeer. Uiteindelijk had ik op mn armen en benen allemaal rode vlekken. Onze bejaarde duikgenoot bood aan om over me heen te plassen, wat ik op het moment toch niet zo’n goed idee vond maar gelukkig kwam de kokkin van de boot me redden met een fles azijn. De meeste vlekken trokken weg, maar mn knie zat onder de blaren. BATTLE SCARS.

Aan alle goede dingen komt een eind en zo ook onze duik trip. Met de scooters (en beter weer gelukkig) gingen we terug naar Phuket. We hebben lekker burgerlijk ’s avonds de was gedaan, gegeten bij mn lievelings sushi restaurant en naar de buurtmassage salon geweest.
Donderdag ochtend vertrokken we met onze oude vertrouwde scooters naar de Rassada pier in Phuket om met de boot naar Koh Phi Phi te gaan. Phi Phi is een party eiland op ongeveer 2 uur afstand van Phuket en leek mij een goede afsluiter van mijn vakantie. Ik had twee bedden geboekt in Stones hostel, een hostel wat OP het strand ligt, en de trip ging super voorspoedig. Ook hier hadden we afgesproken om HELEMAAL lekker niks te gaan doen. En deze keer ging het beter. We hebben heerlijk op het strand gelegen, gelezen, gegeten en gedronken. Ik heb mn vader kennis laten maken met de buckets en beerpong, was allemaal mega gezellig.
We hebbeb voornamelijk veel gegeten, curries, bananen pancakes, lokale thaise gerechten en loempia’s. De kilo’s die ik was verloren, zitten er waarschijnlijk wel weer aan haha.
En toen was het afweer tijd om afscheid te nemen (in ieder geval voor 2 weken). Aangezien ik gewoon moet werken heb ik mn vader erop uit gestuurd om lekker te gaan reizen tot kerst. Vanaf kerst tot oud en nieuw zal hij bij mij blijven om de feestdagen gezellig samen te vieren. Mn vader pakte te boot naar Koh Lante en ik ging weer terug naar Phuket!

Het leven op Phuket is verder allemaal prima. Ik begin te wennen aan het opstaan om 3:45 (een beetje dan, want het blijft een onmenselijke tijd). En de ontbijt shifts gaan me goed af. Het is allemaal niet zo spannend verder hier.

Gisteren ben ik wel uiteten geweest in een super vette beach club met Charlotte en Felice (de andere stagiares van de hogere hotelschool Maastricht). Het was leuk om een keer zelf gepampert te worden en ik heb echt de beste burger OOIT gegeten.

Op het moment zit ik in het kantoor waar iedereen denkt dat ik aan mn project aan het werk ben. Alles schiet al mooi op en ik ga vanaf deze week beginnen met interviews afleggen. Nog even doorzetten! Het is op het moment druk in het hotel, het hoogseizoen is begonnen en het zal druk blijven tot aan het einde van Januari. De ergernissen kunnen af en toe best oplopen aangezien het NON-stop druk is. Maar ik doe mn best om mn cool te bewaren en vrolijk te blijven. Het is niet anders!

BEDANKT voor het lezen! En ik wil jullie allemaal alvast super fijne feestdagen wensen!

Heel veel liefs, Lysanne

  • 14 December 2016 - 13:56

    Gregor:

    Hoi hoi Lysanne,

    Wederom een prachtig en lekker te lezen verhaal. Fijn dat je zo'n leuke duiktrip met je pa hebt gemaakt. Persoonlijk heb ik niets met duiken want water is volgens mij om je te wassen, de sokken, de sla en de bierglazen te spoelen.:):)
    En eerlijk gezegd ben ik ook zo'n watje dat ik het niet eens durf!!!!!!!!:( :(
    Wens jou ook een fijne Kerst en een knallend en nat uiteinde gepaard met een goed begin in 2017.
    Tot in de 1e week van januari.
    Cu Gregor.

  • 14 December 2016 - 17:47

    Lauretta:

    Lieve Lysanne

    Wat een heerlijk verhaal. Je hebt een supertijd met paps jammer vd kwallen. Voor jou en paps ook fijne feestdagen en nog paar weekjes en zie je mams weer. Goed vooruitzicht. Werkse ook nog want t is tenslotte stage :-). Go4It. Liefs Lauretta

  • 31 December 2016 - 18:05

    Mieke:

    Lieve lysanne: gelukkig nieuwjaar!!!!!met hopen lijk net zo veel fijne verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lysanne

Levensgenieter! Management stage in Phuket

Actief sinds 21 Feb. 2010
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 69477

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 16 Maart 2017

Phuket - beaches and work

27 Augustus 2014 - 04 Februari 2015

Bangkok baby!

13 December 2011 - 09 Januari 2012

Looney Lao and Crazy Thailand

Landen bezocht: