Working 6 to 11 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lysanne Scheijbeler - WaarBenJij.nu Working 6 to 11 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lysanne Scheijbeler - WaarBenJij.nu

Working 6 to 11

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

27 November 2014 | Thailand, Bangkok

Sabaidee ka iedereen,

De goede tijden zijn gearriveerd en ik kan officieel zeggen dat ik een druk leven heb. Het weer is heerlijk nu, de zon schijnt maar het is iets koeler dan in de regenperiode. Het is gemiddeld 28 – 32 graden en dat is perfect voor mij. Natuurlijk zweet ik nog wel, maar ik heb minder het gevoel dat ik ontplof als ik door de zon loop. Vandaag wil ik graag schrijven over de belevingen de afgelopen paar weken.

Het tweede weekend van November stond in het teken van Koh Samet. Ik had afgesproken om met een groepje Duitsers van mijn appartement te gaan. Stiekem had ik een beetje spijt van te voren omdat ze ongelooflijk moeilijk deden over waar ze wilden slapen en wat ze wilden doen. In eerste instantie was het mijn idee, en zou ik gaan zonder of met hun. Uiteindelijk heb ik me maar een beetje aangepast aan hun wensen. Er zat vrij weinig op of ik had echt helemaal alleen moeten gaan. Ik heb ze eigenlijk tot het laatste moment maar een kans gegeven en uiteindelijk hadden we een leuk hostel geboekt waar iedereen mee kon leven.
De vrijdagavond voordat we op zaterdag (6 uur) zouden vertrekken gingen we met een groepje naar het W hotel. Daar is elke vrijdagavond voor vrouwen gratis champagne. De Duitsers, Elies, wat Thaise vriendinnen van Elies en ik stonden dus om 8 uur klaar met onze lege glaasjes. Het was mega gezellig en ik heb echt genoten. Het was een stuk sjieker dan ik had verwacht en de sfeer was vooral heel Fancy. Maar de muziek was fout en de wijn gratis, dus ik heb me super vermaakt. Van 8 – 10 gratis drankjes was misschien niet het beste idee op langer termijn. Maar het was mega tof.

Om 6 uur stond ik met mijn tasje buiten Purita te wachten op de andere Duitsers, gelukkig was ik niet de enige die was wezen stappen en Laura (de leukste German) zag er beroerder uit dan ik. Om 7 uur pakten we de bus vanaf Ekkamai naar de pier en om 11 uur kwamen we aan op het prachtige Koh Samet. Het is zo’n super mooi eiland en zo lekker dicht bij Bangkok. Ik hou ervan.

Na een ellelange zoektocht naar het hostel was ik ietswat chagrijnig, maar toen we eenmaal op de plek waren aangekomen en we scooters hadden gehuurd voelde ik me stukken beter. We begonnen gelijk met beach hoppen. Dus met de scooter van het ene naar het andere strand rijden. Het was mega chill, we hebben 3 prachtige stranden ontdekt die ik nog niet kende dus dat was mega leuk. De andere 2 Duitsers, Nele en Julia, waren uiteindelijk ook een stuk toffer dan ik dacht en ze hebben het hele weekend engels voor me gepraat waardoor ik ook een idee had waar het gesprek over ging. Voordat we terug gingen om ons op te frissen hebben we de zonsondergang gekeken. Heeeel erg mooi en rust gevend.

De meiden wilde die avond sjiek eten dus gingen we naar een groot resort waar ze een speciaal barbecue restaurant hadden. Het was inderdaad echt mega lekker en de sfeer was goed. Ik durfde eigenlijk niet te vragen of de meiden wilden stappen of niet. En zo ja, waar. Ik had de vorige keer op Samet een hele toffe bar ontdekt en ik wilde daar graag nog een keer heen. Uiteindelijk bleek dat Laura hier ook al een keer was geweest en ook graag terug wilde. Super.
De avond verliep super, de meiden waren na 3 drankjes dronken en danste op de tafels. Ik heb me super vermaakt en ze stiekem een beetje uitgelachen. De sfeer in Naga bar was weer mega gezellig. Het was een goede avond. Daarnaast is het grappig om te ontdekken hoe mensen echt zijn, als ze een paar drankjes op hebben.

Zondag kwam Nele me op half 8 wakker maken op weg naar ontbijt. Met de reden “ slapen kun je wel aan het strand”. Na dat we het ontbijt op hadden zijn we terug gegaan naar het fijnste strand van de dag ervoor en daar zijn we eigenlijk een beetje blijven hangen. Lekker gegeten, lekker gezond en lekker geslapen. Perfecte rust dag voordat we weer terug moesten naar Bangkok.
Om 4 uur leverden we de scooters weer in en gingen we terug met de boot naar Rajong. Helaas moesten we behoorlijk lang wachten voordat we met de bus konden. Maar de sfeer was nog steeds gezellig. Al met al was het een mega leuk weekend. Veel leuker dan ik had verwacht. Ik ben lekker bruin geworden (wat er ondertussen alweer af is) en ik heb lekker op het strand gelegen. Heerlijk.

Die week stond in het teken van de AVIVA groep. Ik ben gevraagd door Pi’Som, mijn collega, om een Franse groep te begeleiden. Samen met Elies was ik verantwoordelijk voor de hospitality en diende ik als hulp voor de gidsen. Maandag hadden we de meeting over de groep en ik kon al merken dat het niet niks was. De gasten bestonden uit managers en CEO’s van een Frans heritage bedrijf. Super high-end en mega rijke lui. Goed: uitdaging! Ik voelde me enorm vereerd om hieraan mee te mogen werken en ik was zo zo zo blij om 2 dagen weg te zijn van het kantoor.
Woensdag om 7 uur begon de werkdag. Samen met Elies ging ik vroeg op pas om de gasten op te vangen bij River city. Ik zal jullie niet helemaal vermoeien met het uitgebreide programma van de groep, maar ik vind het wel leuk om iets te vertellen over hoe de dag eruit zag.
De gasten kwamen aan op het vliegveld – breakfast cruise – Wat Pho en massage – Wat Arun – boottocht naar Anantara (hotel)– lunch – check in – vrije tijd – met de bus naar Anantara Zoom (restaurant)– nachtmarkt en weer turug naar Anantara (hotel). En dat dan op woensdag en donderdag.
Wij waren verantwoordelijk voor alle vragen, en voornamelijk van het bijeenhouden van de mensen. Goed, mijn Frans is niet mega slecht maar ook zeker niet goed. De snelheid waarmee de Fransen hun vragen stellen maakt het alleen onverstaanbaar. En natuurlijk spreekt een echte Fransoos geen Engels. Dat vragen beantwoorden was dus een behoorlijke faal. Maar ik vond het geweldig om te zien hoe de gidsen hun werk deden en hoe zo’n grote group word gehandeld. Natuurlijk heb ik wel boekingen gemaakt voor groepen maar om ook echt mee te maken hoe het werkt, was super gaaf.

Na een hele dag staan – lopen – wachten en zitten waren we uiteindelijk om half 10 thuis. Stella had gevraagd of ik de volgende dag wilde helpen met uitchecken en het inspecteren van de breakfast cruise. Na een dag van 14 uur stond ik de dag erna dus weer om 5:30 naast mijn bed. (en ja, ik heb echt intense medelijden met mezelf).
Helaas faalde beide taken, de Fransen waren veel, maar dan ook veelste laat. En de Breakfast cruise was te laat bij de volgende groep. Natuurlijk kon ik er niet echt wat aan doen, maar ik voelde me toch wel lichtelijk verantwoordelijk.

Het hoogtepunt van deze dag was dat wij ook mochten dineren bij Zoom. Op de 40e verdieping met een prachtig uitzicht. Het was echt mega gaaf. En het eten was lekker. We werden geautoriseerd om wijn te drinken door de groepsleider (het enige voordeel van de Fransen). En daarom mochten wij de heerlijke gerechten proberen onder het genot van een wijntje, het voelde bijna niet meer als werken. Om half 11 uur was onze laatste taak om de gasten in de bussen te krijgen en gedag te zeggen. Dat waren bijna 4 werkdagen in 48 uur gepropt. Maar wat een ervaring!

Aangezien Myriam op vakantie ging hadden we beloofd om nog even bij haar langs te komen, dus gingen Elies en ik met onze Asian Trails pakkies naar Khaosan en hebben we nog 2 biertjes gedronken totdat ik bijna letterlijk achterover van mn kruk af ging. Het was goed om alles nog even af te sluiten onder het genot van een biertje.

Vrijdag probeerde ik zoveel mogelijk niks te doen op werk, en ‘s avonds heb ik nog een paar glaasjes gratis wijn gedronken in het W hotel. Want tja, als het op 10 minuten loop afstand ligt, waarom niet?

Zaterdag was de dag dan eindelijk aangebroken; ik mocht mijn moeder ophalen van het vliegveld! Om 5 uur ging de wekker (gelukkig was ik hier ondertussen aan gewend) en ging ik onderweg naar de Airport. Het was heel erg fijn om elkaar weer te zien!
Zaterdagmiddag heb ik de area om mijn appartement heen laten zien, alle restaurantjes, de begraafplaats/park en de straatjes waar ik vaak ben. Ik vond het leuk om alles een keer met iemand te delen. We zijn lekker wezen lunchen en ik heb voor het eerst in tijden weer super lekkere broodjes gegeten. Daarna zijn we vanaf Lumpini Park naar mijn werk gelopen.
We hebben in een korte tijd veel gelopen en veel bekeken. En natuurlijk moesten we een voetmassage nemen! Hetgeen wat ik iedereen aanraad na een lange vlucht.
We zijn doorgehobbeld naar alle grote shopping centra. In de MBK hebben we lekker gegeten bij mijn (en Sanne’s) favoriete buffet restaurant. Onbeperkt hotpot en sushi op een lopende band. Mega Aziatisch en mega lekker. Gelukkig vond mn moeder het ook lekker.
Om de avond af te sluiten zijn we lekker naar de film geweest; The Hungergames. Echt een aanrader jongens en meisjes! Het was mega gezellig maar we waren allebei helemaal op, dus zijn we gelijk naar de film naar bed gegaan.

Zondag hebben we lekker uitgeslapen en daarna zijn we naar de chatuchak markt gegaan. De grootste markt van Bangkok met meer dan 10.000 stalletjes. Super leuk. Natuurlijk hebben we veel meer gekocht dan de bedoeling was, maar hoe kun je geen dingen kopen als alles zo goedkoop is? Ook heb ik mama de echte Pad Thai laten proeven, het signature gerecht van Thailand. Ongelooflijk lekker.
Na de markt zijn we naar de Golden Mount gegaan, een temple op een berg. Hier was ik ook nog nooit geweest en ik keek mijn ogen uit. Super mooi en weer een super mooit uitzicht. We hebben nog even naar een boeddhistisch ritueel kunnen kijken en dat was ook heel erg mooi om te zien.

Natuurlijk stond Khaosan road op ons programma en hier hebben we 2 uurtjes gezeten en lekker wat gedronken, nog wat gewinkeld en mensen gekeken. Vanaf Khaosan zijn we doorgelopen naar Samsen soi 1 om bij Chomp wat te eten. Heerlijk! Pasta en Sunday roast. Mega lekker en gezellig. Ook leuk om te kunnen laten zien waar ik vaak ga stappen.

Na het heerlijke diner zijn we nog een afzakkertje gaan halen bij de Van-Bar. De omgebouwde bus met bar waar ik mega fan van ben. Alles is 2 euro. Beter kan niet!

Alweer veel te vertellen voor zo’n korte tijd. Zoals ik al zei, de drukke tijden komen eraan en ik krijg vanaf nu alleen nog maar bezoek. Ik vind het geweldig dat zoveel mesen de tijd nemen om me op te komen zoeken. En ik vind het meer dan geweldig dat zoveel mensen de tijd nemen om door Azie te komen reizen!

Heel erg bedankt voor het lezen en ik wil iedereen enorm bedanken voor alle reacties. Ik vind het geweldig om te lezen dat iedereen zo met me meeleefd.

Heel veel liefs,
Jullie favoriete Ly

  • 27 November 2014 - 16:32

    Diny:

    Hoi hoi , nou zoals ik lees heb je het echt naar je zin , fijn voor je hoor , ik las al van je moeder dat ze bij jou was geweest , leuk hoor , nou geniet nog maar van de drukke periode die nu komt , werkse daar en ik wacht je volgende mail weer af , Gr Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lysanne

Levensgenieter! Management stage in Phuket

Actief sinds 21 Feb. 2010
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 69529

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 16 Maart 2017

Phuket - beaches and work

27 Augustus 2014 - 04 Februari 2015

Bangkok baby!

13 December 2011 - 09 Januari 2012

Looney Lao and Crazy Thailand

Landen bezocht: