Happy New Year! - Reisverslag uit Thalang, Thailand van Lysanne Scheijbeler - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Thalang, Thailand van Lysanne Scheijbeler - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

04 Januari 2017 | Thailand, Thalang

Sabaidee ka!

GELUKKIG NIEUWJAAR! 2017 is aangebroken! Mijn voornemens dit jaar? Vooral nooit meer voor een hotel werken, afstuderen en VEEL meer tijd met vrienden en familie doorbrengen! Je weet pas wat je hebt als je ze mist!
Ondertussen ben ik alweer bijna een maand verder en is mijn vader weer naar huis! Wat is de tijd gevlogen en wat heeft hij veel gedaan! Ik was super blij dat hij naar me toe kon komen en dat we samen kerst en oud en nieuw gevierd hebben! DANKJEWEL PAP!

Een poging tot chronologische volgorde!

In de tijd tussen mijn vakantie en kerst heb ik mn vader op pad gestuurd om het zuiden van Thailand verder te ontdekken, aangezien ik gewoon ochtenddiensten had twee weken lang, en dat allemaal helemaal niet leuk is om bij te hangen haha.
Mijn twee weken stonden voornamelijk in het teken van kwallen beten, die weer terug gekomen waren zonder reden. Een poging wagen tot proberen meer te leren binnen dit bedrijf. Met al mijn lievelings- collega’s naar een onbeperkt toetjes restaurant. Nog meer eten. En dat was het eigenlijk wel.

Het hele gedoe rondom de kwallen was best wel kut, want het jeukte echt abnormaal veel en het voelde als brandblaren aan. Na het duiken waren ze namelijk weggetrokken, om vervolgens weer drie keer zo dik terug te komen. Ik was thuis en ik wist niet helemaal goed wat ik ermee aan moest. Dus besloot ik naar het ziekenhuis te gaan. Na wat googlen kwam ik erachter dat er in mijn dorp een ziekenhuis zit, mooi makkelijk, dacht ik. Maar dat viel vies tegen. Toen ik aankwam bleek het ziekenhuis niet echt deuren, wachtruimtes of een airco te hebben. Maar ik was er al, dus ik gokte er maar op. Nadat ik ongeveer 3 uur lang in een ruimte heb gezeten, wachten met mensen die zichzelf onderscheten, bijna dood gingen of ontiegelijk lagen te huilen werd ik geholpen. De zuster moest me eerst nakijken ze trok de conclusie dat ik “Pompoei” ben wat in het Thai dik/groot betekent. Bedankt zuster! Maar ik ging naar huis met een hele zooi antibiotica, nog meer pillen en wat zalf. Gelukkig heeft het goed geholpen en zijn de blaren nu weggetrokken! Een ervaring rijker!

Oprecht het leukste wat ik in die tijd gedaan heb is het “all you can eat desert” uitje met mijn team. In Phuket old town zit een super leuk café waar je alles hebt wat je kan bedenken op het gebied van toetjes. Iets wat wij westerse mensen niet echt zien als iets wat je onbeperkt kan eten, maar in Thailand, oh yes! Na het werk hadden we rond 5 uur afgesproken, ik was een uur te laat maar gelukkig is iedereen hier dat, dus ik arriveerde alsnog als tweede in het restaurant. En vanaf toen hebben we echt kilo’s ijs, wafels, brownies, chocolade fondue en andere zoete dingen gegeten! Heerlijk!

Binnen het hotel zelf gaat het niet opperbest. Ik heb voornamelijk het gevoel dat ze me niks meer willen leren en ik nu echt een onderbetaalde werkslaaf ben. Ik doe ongelooflijk mijn best om mijn restaurant manager en mijn collega’s te pushen tot ze me meer dingen uitleggen. Helaas werkt dat de laatste tijd averechts en zijn ze nu nog onredelijker dan ze al waren.
De grootste les die ik hier leer is het cultuurverschil. Voornamelijk ook in stresssituaties. Mensen tonen nooit boze emoties. Ze zullen je feedback geven waarin je tussen de lijnen door moet lezen wat je fout gedaan hebt. Iemand rechtstreeks aanspreken wordt hier gezien als iets heel ergs. En ik ben ernstig goed in mensen duidelijk vertellen wat ik overal van vind. Dit wekt naar twee kanten toe ergernissen op. Zij kunnen er totaal niet tegen dat ik commentaar uit. En ik kan er totaaal niet tegen dat ik alles moet inslikken en overal 100 keer over na moet denken. Op dit moment moet ik er zo hard tegen vechten dat ik mezelf bijna in een burn out aan het werken ben. Elke dag weer een strijd. Elke dag weer het gevoel dat ik mezelf helemaal naar de tering werk voor niks. De afgelopen 4 weken is de bezettingsgraad al over 100 procent, wat betekent dat het hotel overboekt is. Zoals je je waarschijnlijk wel kan indenken zit iedereen constant in de stress. Het voelt aan als een uitverkochte popzaal avond die al 4 weken lang aan de gang is waarvan de feestganger op steroïde zijn. En ohja: ze spreken geen enkele vorm van Engels.
Ik heb mijn overplaatsing aangevraagd en voor het einde van de maand ga ik verhuizen naar een ander restaurant binnen Renaissance Phuket om mijn laatste maand meer te leren over authentieke thaise gerechten! Ik ben ongelooflijk excited. En ik denk dat ik in deze outlet nog veel harder zal moeten werken, alleen ga ik wel weer een nieuwe tijd tegemoet. Wat meer dan welkom is op dit moment.
ZO! Dat was weer genoeg gezeurd voor deze blog!

Twee dagen voor kerst had ik weekend en ben ik met mijn vader zoveel mogelijk leuke dingen gaan doen! De dag dat hij aankwam hebben we een scootertje voor hem gehuurd en zijn we gezellig naar het BBQ buffet naast mijn huis gaan eten. Daarna hebben we het er lekker van genomen met een massage en bier in Beerbox! Goede eerste avond!

Vrijdag hebben we een PHUKET DE GRANDE tour gedaan. Met de scooters door heel Phuket geraced. We zijn begonnen met ontbijt in Boat avenue, daarna geshopt in Patong, genoten van het uitizcht in Karon viewpoint, een ijsje gegeten op het strand in Kamala, een biertje gedronken op het strand in Rayong, kei hard langs phrompthep cave heen gereden omdat het te druk was, heeeeeleeeemaaaal op de heuvel van de Big Buddha gereden, op de terug weg een lekker bordje rijst wegkanen en van de zonsondergang genieten, de straatjes van Phuket oldtown bekijken, naar de BIOS! En vervolgens, ruim 14 uur later op weg naar huis. Meer hadden we niet kunnen bekijken in één dag! Was super!!!

Zaterdagochtend zijn we naar het hotel gereden om voor het eerst, na 3 maanden elke dag naar het ontbijt buffet te kijken, zelf te mogen aanvallen. En jullie willen niet weten hoe blij ik daar mee was! Alles waar ik al zo lang verlekkerd naar zit te kijken. Ik was echt reuze blij. Ik heb mn vader een rondleiding gegeven over het resort, overal gekeken, als echte toeristen lekker foto’s gemaakt en daarna nog lekker wat gedronken in Sandbox! Iedereen was gelukkig superlief en vond het leuk dat we langs kwamen.
Na onze tocht naar Mai Khao beach hebben we smiddag gerelaxed aan het strand van Layan beach. Heerlijk niks doen, zonnen, beetje zwemmen en repeat. Die avond hebben we burgers gegeten in Boat avenue en moest ik helaas weer vroeg naar bed.

De ochtend erna was kerst! En nadat ik kei hard heb gewerkt zijn we in de middag naar het restaurant gereden waar ik graag kerst wilde vieren. Hier wilde ik al heel erg lang graag heen, maar wilde ik bewaren voor een speciale gelegenheid. En kerst was dat wel. Dit restaurant ligt namelijk boven op een heuvel midden in Phuket town. Vanaf het restaurant hadden we uitzicht over de stad, de baai en de bergen. Super mooi! En heeeerlijk gegeten. Daarna nog een paar biertjes gedronken in mijn favo speciaal bier café!

Aangezien het best wel lastig was om onze schema’s te matchen als ik om 03:45 uur op moet staan is mijn vader weer terug gegaan naar Krabi om daar lekker van zijn vakantie te genieten.

Toen mn vader weer terug was hebben we er nog een paar mooie dagen van gemaakt. Vooral in het teken van veel eten, op het strand liggen zoveel en zo vaak als mogelijk. En lekker genieten!!

En daar komt ie dan: Ons nieuwsjaarfeest! Wie had ook verwacht dat mn vader en ik samen naar een van de sjiekste beachclubs in Phuket zouden gaan om Nieuwjaar te vieren… Nou ik in ieder geval niet! En het was echt rete vet! Ondanks dat het niet helemaal volgens plan ging, en ik redelijk gestrest was over het hele feest, was het zo super vet! We zouden namelijk met een hele groep gaan maar door miscommunicatie en weetikveel waar mensen last van krijgen gingen er veel mensen niet mee.
We hadden een tafel en een sofa bed bij het zwembad, dichtbij de bar. We kregen een gigantische mixxed grill platter met alles er op en eraan en ANDERHALVE LITER Champagne om te poppen met zn allen om 12 uur!
Last minute heb ik zoveel mogelijk mensen bij elkaar gesprokkeld waaronder ook een blogger die ik toevallig tegenkwam op facebook. Ik had hem uitgenodigd om Nieuwjaar met ons te vieren en hij kwam! Hij heeft de hele avond gefilmd en er een filmpje van gemaakt van 1 minuut (ik heb hem gedeeld, hij is super vet geworden).
We hebben met zn allen een wensballon opgelaten, iets wat ik al super lang wilde doen en boven alle verwachtigen was er wel vuurwerk!
De hele avond was leuk en ik denk dat jullie je wel kunnen bedenken hoe dronken ik was (na anderhalve liter champagne en for some reason ernstig veel tequilla..).

De dag erna had ik een giga kater en ik was welgeteld 3 uur te laat op mn werk. Maar het was ook de laatste dag dat mn vader bij me was, dus we hebben nadat ik een halve dag gewerkt was lekker op het strand gehangen en gegeten en de laatste dingen gekocht en uitgewisseld.
BEDANKT DAT JE ER WAS PAP!

Nog een paar dagen volhouden en dan kan ik een paar dagen genieten met Moederlief en Gregor! Die zijn namelijk nu aan de beurt om op vakantie te gaan! Weer een paar positieve dingen om naar uit te kijken!

Ik hoop dat jullie allemaal een leuke tijd hebben gehad met kerst en oud en nieuw! Volgend jaar ben ik er weer bij! Bedankt voor de berichtjes op mijn vorige blog! Ik ben jullie dankbaar!

Heel veel liefs,
Lysanne

  • 04 Januari 2017 - 13:14

    Sanne:

    Nog even doorzetten chick, je wordt hier alleen nog maar sterker door (nadat je alle ellende hebt gehad!) nog even knallen en dan lekker op stap met Lies en Kit! Love you!!!!!

  • 04 Januari 2017 - 14:26

    Jolanda :

    Hey Lysanne,
    Wat een mooie verhaal en wat hebben jullie het leuk gehad de afgelopen maand. Super genoten van alles en fijn dat paps er was met de feestdagen.
    Nog ff doorbikkelen en volhouden meis, je bent een power girl dus het gaat je lukken! Ben zoooo trots op je dat je je staande weet te houden aan de andere kant van de wereld met alle hobbels en verschillen. Go4it girl!! Je bent gelukkig ruim over de helft en je hebt goede resultaten geboekt dus het gaat goed komen.
    Nog 2 nachtjes en dan gaan we meeten in Bangkok. Tot heel snel.
    Dikke dikke knuffel.
    Jolanda

  • 04 Januari 2017 - 15:31

    Jan Roellofsen:

    Leuk verhaal. Vervelend van die hotelervaring. Maar gelukkig had je ook tijd om leuke dingen met je vader te doen. Ik begrijp dat je nog ergens anders gaat werken. Hopelijk is het daar beter!
    Veel plezier met je moeder straks!
    Groetjes Jan

  • 05 Januari 2017 - 19:08

    Sandra:

    Prachtig verhaal wederom! Het is wel flink afzien met t werken, en wat n tijd om op te staan....moet er niet aan denken! Vind t wel heel dapper dat je de schouders eronder houdt, petje af hoor! Na deze ervaring mag je jezelf wel n flinke schouderklop geven, je hebt t maar mooi geflikt!
    Gelukkig lukt t om ook te genieten, die herinneringen zijn t meest waardevolle! Oud en Nieuw moet n mooi feest geweest zij, super! En nog een paar uurtjes en mams en Gregor komen er aan, gezelli!
    Hou je taai Ly, het aftellen kan bijna beginnen ;-) Grtzz, S

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lysanne

Levensgenieter! Management stage in Phuket

Actief sinds 21 Feb. 2010
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 69541

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 16 Maart 2017

Phuket - beaches and work

27 Augustus 2014 - 04 Februari 2015

Bangkok baby!

13 December 2011 - 09 Januari 2012

Looney Lao and Crazy Thailand

Landen bezocht: