Rafting, last time! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Lysanne Scheijbeler - WaarBenJij.nu Rafting, last time! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Lysanne Scheijbeler - WaarBenJij.nu

Rafting, last time!

Door: LysanneJS

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

21 December 2011 | Laos, Luang Prabang

Het is weer zo ver, een nieuwe blog van ly, deze keer uit Laos! Tot nu toe heb ik een geweldige trip, echt super! Ik zal maar weer vanaf het begin beginnen!
Vanuit Bangkok zijn we met de nachttrein naar Chiang Mai gegaan. Een super relaxte rit. Dat mocht ook wel met onze dure bedjes met airco haha. Eerst hebben we spelletjes gespeeld met wat Thaise mensen die in de trein werkten en daarna hebben we nog even in de “bar coupe” gezeten. Super grappig maar met giga harde muziek! Nadat we waren aangekomen gingen we gelijk door naar Same Same. Het hostel waar ik vorig jaar ook in heb gezeten voordat ik naar het ziekenhuis ging. En het was gelijk weer als vanouds. Het was zo leuk dat ze me nog herkenden en dat ze zo lief voor me waren. We kregen een super leuke kamer boven in het hostel. Diezelfde dag hebben we lekker rondgewandeld in Chiang Mai, hebben we een super massage gehad en zijn we ’s avonds naar een Hotpot restaurant gegaan. We waren letterlijk de enige blanke mensen. De hotpot bestaat uit een pot met daar midden in een barbecue. We konden onbeperkt vlees en vis halen. Het ziet er allemaal wat viezig uit maar het was heerlijk en we hebben ons helemaal vol gegeten. Heerlijk!
De volgende dag gingen we gelijk op rafting excursie. Als eerste gingen we naar een waterval, waar we hebben geluncht en daarna gingen we raften. Wat een ervaring was dat zeg. Allejezus. In het begin vond ik het nog wel leuk, lekker op het water cruisen en chillen. En daarna hoorden we “ waterfall in 5 minutes” . Toen had ik al zoiets van oh god. Maar we bleven rustig. Tot dat de waterval echt kwam en we na 5 meter vast zaten tussen rotsen. We konden nergens heen en het water van de waterval begon langzaam en hard in onze boot te stromen. Je weet dat het foute boel is als ook de Thaise captain begint te stressen. Na ongeveer een minuut (wat een uur leek te duren) kwamen we los en gingen we verder. Na nog wat kleine opstootjes kwamen we gelukkig bij het einde. Daar gingen we op een bamboo vlot, wat onder ons gewicht helemaal onder water zat. Maar we konden er nog enigszins op drijven. Al met al was het een hele ervaring.
Na de bijna dood ervaring dachten we rustig olifanten te gaan rijden. Ik wilde eigenlijk al niet mee, omdat ik het vaker heb gedaan en omdat ik het zielig vind, maar omdat Sanne er nu bij is dacht ik, ach, waarom ook niet. Maar de rustige olifanten waren toch niet zo rustig. Ze besloten een hele berg te beklimmen, wat betekent, stijl omhoog en ook weer stijl naar beneden. Plus we hadden een wat rebelse olifant, die alle bomen onderweg wilde slopen. Na dat ik weer veilig op de grond stond vond ik het wel leuk, maar op de olifant zelf, haha, beter niet!
Na de olifanten waren we helemaal kapot, maar toch gingen we samen met wat meisjes van de tour, Briget en Sasha, eten en uit. Het was echt een hele toffe avond. En ik was zeer verbaasd toen ik de weg terug nog wist haha.

De brakke dag daarna hadden we kook cursus. Nadat we heerlijk hadden uitgeslapen werden we opgehaald en naar de cookingschool gebracht. Als eerste gingen we naar een markt waar we verse ingrediënten gingen uitzoeken. Het was heel tof om ook eens te leren wat er eigenlijk in dat overheerlijke eten zit. Daarna mochten we allemaal 4 gerechten kiezen en gingen we die ook echt zelf koken. Het was heerlijk, leuk En leerzaam. Maar de curry paste, die ga ik nooit meer maken, ik heb nog steeds spierpijn van dat stomme hakken in die pot. Na dat we alles ook lekker hadden opgegeten liepen we over de zondagsmarkt terug naar het hostel.

Maandag gingen we alweer op naar het noorden, met de bus naar de grens plaats Chiang Khan. De busrit ging voorspoedig. We werden letterlijk gedropt op een plek waar eigenlijk niks te doen was. Met 4 veelste oude vrouwelijke backpackers (en een kerel die zich wel op zijn plek voelde volgens mij haha) die zich allemaal zat gingen drinken. Dus hebben Sanne en ik een pizza gehaald en zijn we lekker op de kamer gaan chillen. Uiteindelijk kwamen we zelfs uit op spelletjes ”ik zie, ik zie, wat jij niet ziet” en toen wisten we dat we moesten gaan slapen.

Dinsdag was de dag dat we naar Lao gingen. Ik was super excited. En dacht alles goed te regelen door eerst pasfoto’s te maken. Too bad dat ik ze nog geen uur later al kwijt was.
Vanaf Chiang Khan gingen we met een mini bootje naar de overkant, naar Lao! Met 500 bath in mijn paspoort (12 euro) probeerde ik de mensen om te kopen om me in het land te laten zonder pasfoto. Ik piste bijna in mijn broek van het lachen toen ik mijn paspoort terug kreeg met nog 460 bath erin. Visa check! Daarna moesten we na veel gedoe op de slowboat. Ik wist het eigenlijk wel, onze pinpassen doen het niet in Laos. Heel vervelend. Dus met ons laatste geld gingen we de slowboat op. De eerste dag was heel erg chill. Veel geslapen, lekker veel ruimte om te liggen, poker gespeeld. Was relaxed. De nacht in Pak Beng was ook heel erg relaxed, we hadden een mooi hosteltje geregeld. De tweede slowboat dag was ook heel erg gaaf. Mooi uitzicht, super om uren naar te kijken. Na een hele boel slapen, proberen te slapen, lezen en proberen te lezen kwamen we aan in Luang Prabang. Een van mijn lievelings steden!
We hebben net heerlijk gegeten op de night food market. Noodles buffet voor een euro en veeeel kip voor 2 euro. Love it! Nu gaan we lekker in het hostel relaxen en misschien straks nog eventjes uit. We zien het allemaal wel! Love backpackers lifestijl!

”Dont get up when the room is still in motion”

Lots of love from Lao,
Lysa

  • 21 December 2011 - 15:41

    Lauretta:

    Hoi daar,

    Wat een belevenissen weer, gezellig hoor. Wel grappig dat ze je nog herkennen, waarbij ik er vanuit ga dat t komt door de positieve indrukken die je vorig jaar hebt achtergelaten :) Ik zou zeggen geniet er nog maar lekker van, t is dit keer sneller voorbij dan de vorige keer. Genieten dus! Fijne kerst.
    Liefs
    Lauretta

  • 21 December 2011 - 17:51

    Jolanda:

    Hoi meiden,

    Wat hebben jullie weer veel meegemaakt en gedaan. En jullie hebben het erg leuk ondanks af en toe een tegenslag(je).
    Heel veel plezier in Laos, pas goed op elkaar en op jullie spullen (pas op met tuben :-)) en geniet er lekker van!

    Fijne kerst
    Liefs
    mam van Ly

  • 21 December 2011 - 20:15

    Monique Mam Sanne:

    Lieve grieten,

    wat genieten jullie weer in die paar dagen.Veel gezien en gedaan.Wij zien uit naar jullie culinaire hoogstandjes als jullie terug zijn.
    Pas goed op elkaar en raak nu niets meer kwijt
    dikke kus monique

  • 21 December 2011 - 22:46

    Ad :

    Ha Wereld reizigers.

    Jullie verhalen maken me vreselijk jaloers, wat een leventje, en wij maar werken. Geniet van alles en ga nog veel meer leuke dingen doen. niet te veel fles voedsel bij het tuben he.
    Dikke knuff.
    Pappie ly

  • 22 December 2011 - 11:04

    Iris:

    Lieve Lysanne!

    Oh wat ziet het er gaaf uit..!!!!
    Echt een echt backpacker verhaal :P
    Echt geweldig leuk om te lezen!!
    Gaaf zeg,
    Nou ik ben helemaal enthousiast dus.
    Superveel plezier nog, hele fijne feestdagen en geniet er vooral heel erg van!
    xxx

  • 22 December 2011 - 11:53

    Jolanda:

    Leuke foto's!!!

    kus kus
    mamsie

  • 22 December 2011 - 14:38

    Tristan:

    Fak jou!
    fakfakfakfak. Terwijl ik beregend en natter dan nat aangereden word door een bus, zit jij in het prachtige daar. Neem me mee de volgende keer.
    Nouhou, door deze prachtige verhalen weet ik wel dat je echt super super super geniet!

    Ly, en Sanne ofcourse.
    GENIET! dan kan ik daar ook van genieten, daaaaaaaaaaaag!

  • 23 December 2011 - 16:05

    Sandra:

    Hee Ly en Sanne,

    Heel leuk om jullie reis te kunnen volgen. Ziet er super gezellig uit ! En die foto's: helemaal top ! Maar what the f* zijn dat van eitjes ..? brrr..!

    Die backpackers lifestyle staat jullie goed, go for it ! Heel veel fun,
    Grtz, Sandra

    PS: die schorten staan jullie ook goed, haha !

  • 23 December 2011 - 16:07

    Sandra:

    Oh ja, alvast hele gezellige Kerstdagen ! Hohoho, Merry Christmas !

  • 26 December 2011 - 11:04

    Ilse:

    aaaaah het klinkt zo heerlijk! geniaal dat ze je nog herkenden. lyyy als je terugbent ga je wel je nieuwe cooking skills showen toch?

    have fun!!!! ik ben benieuwd naar je volgende verhalen

    en nog een fijne kerst natuurlijk allebei :)

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Lysanne

Levensgenieter! Management stage in Phuket

Actief sinds 21 Feb. 2010
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 69556

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 16 Maart 2017

Phuket - beaches and work

27 Augustus 2014 - 04 Februari 2015

Bangkok baby!

13 December 2011 - 09 Januari 2012

Looney Lao and Crazy Thailand

Landen bezocht: