How much I love u Vang Vieng! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lysanne Scheijbeler - WaarBenJij.nu How much I love u Vang Vieng! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lysanne Scheijbeler - WaarBenJij.nu

How much I love u Vang Vieng!

Door: LysanneJS

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

29 December 2011 | Thailand, Bangkok

Savadee Kaaa people!

Terug in Bangkok en tijd voor een nieuw verhaaltje. Ik zal maar weer eens vanaf het begin beginnen! Weer veel gebeurd, avonturen beleefd, mensen ontmoet en leuke dingen gedaan. Love life!

In Luang Prabang hebben we het rustig aan gedaan, we sliepen in Spicy Lao, de plek om mensen te ontmoeten dus gingen we met de hele crew relaxen bij de watervallen. Ik was er al eens geweest dus wist eigenlijk precies wat de leuke plekken waren. Sanne en ik hebben dus een hele dag genoten van het mooie weer, van het gigantisch blauwe water en de ropes. Het was een leuke middag, in het adembenemende Laos. Op de terugweg moesten we even wachten op de rest van de groep. We zijn op de foto gegaan met monniken (omdat zij het wilden, en wij stiekem ook wel) en daarna ben ik door een hangmat van een tuktuk chauffeur heen gezakt, wat tot heel erg veel hilariteit zorgde bij iedereen. 's Avonds hebben we gezellig met iedereen gegeten en daarna gestapt. Was super tof en gezellig!

Wonderbaarlijk zaten we ook nog eens met z'n allen in de bus naar Vang Vieng. De plek waar ik alweer een jaar naar uitkijk om heen te gaan. We kwamen ergens in de middag aan, helaas konden we niet meer in Spicy Lao, het meest fantastische hostel aller tijden, maar we vonden een leuk hotelletje in de buurt die niet alleen net zo goedkoop was, maar ook nog eens veel schoner en netter. We hebben lekker met zijn allen gegeten en daarna all out in Q-bar met de 50 cent buckets. Laten we het erop houden dat het een leuke nacht was en dat trappen blijkbaar erg comfortabel zijn.

De dag erna gingen we tuben, en de dag daarna, en de dag daarna. Wat eigenlijk allemaal lijkt op een, super fantastische gigantisch toffe dag. Behalve de kerstdag. Die was een beetje extra tof. Iedereen was er, iedereen ging ervoor en laten hebben we met zijn allen een kerstdiner gehouden.

Vang Vieng was super! Deze keer niks kwijt geraakt, mezelf niet echt veel pijn gedaan (behalve een half uitgerekte enkelband en een bult op mijn hoofd... en ohja 3 grote schaafwonden op mijn been). En ik heb nu al zin in de volgende keer!

Gister zijn we vanuit Vang Vieng naar Vientianne gegaan (waar we eindelijk weer naar de Western Union konden EN ZELFS PINNEN!). Daar hebben we een nachtje geslapen en overdag hebben we super veel mooie tempels bezocht. In 4 uurtjes zijn we heel Vientianne doorkruist en ook nog culturele dingen gedaan. Goede dag dus! 'S Avonds gingen we in de nachttrein naar Bangkok, waar we nu dus zijn aangekomen. De reis ging weer prima. Weer veel vertraging, maar sommige dingen moet je nemen zoals ze zijn. Vandaag hebben we lekker gewinkeld in één van de grootste shoppingmalls in Bangkok. We vonden een sushi eetplaats waar je ONBEPERKT sushi kon eten voor een schijtbedrag. En lekker, ojooo! Hotpot en sushi best things in life! Daarna hebben we lekker wat cocktailtjes gedronken op Koh San Road. Zo gaan we weer terug naar het station, en weer de nachttrein in naar Surat Thani. Waar je ons volgende bericht krijgt vanuit Koh Phangan. "its going to me mental" zoals de engelse zouden zeggen! Heb er immens veel zin in!

Mis jullie allemaal en hou van jullie! En bedankt voor het lezen trouwe viervoeters!

Groetjes uit Bangkok!

• 29 December 2011 - 11:13

Tristan:

Super om te lezen hoeveel plezier je hebt, ik kijk uit naar t volgende!

• 29 December 2011 - 12:46

Lisanne:

Take care ly

• 29 December 2011 - 13:10

Sandra:

Hoihoi,

Gaaf dat je zo veel fun hebt, en een prachtige kerst hebt gehad, haha ! Ben je ergens nog een kerstboom tegen gekomen eigenlijk ?

Op naar Surat Thani !
    Take care,
    Grtz, sandra

• 29 December 2011 - 14:14

Ad:

Ha Meiden. supper te lezen wat jullie allemaal beleven. ik ben nog steeds jaloers op de reis. heel veel plezier en niet te veel vuurwerk he? trouwens we hebben toch maar twee voeten? Een Hele goede jaar wisseling, Groetjes

Je Vader

• 29 December 2011 - 16:07

Jolanda:

Savadeka,

Wat hebben jullie het toch leuk in Laos/Thailand. Ben wel weer erg benieuwd naar nieuwe fotootjes. Goede kerst gehad en nu op naar oud en nieuw op de Full Moon Party! Blijf genieten en oppassen ;-).

Goede jaarwisseling lieve meiden!

mamsie

• 30 December 2011 - 10:49

Ageeth:

Hey Lysanne,

Living the good life, dat vooral blijven doen.
    Sluit 2011 goed af en begin met een bang aan 2012! Hou je haaks en nog veel plezier.
    Dikke kus,
    Ageeth

• 02 Januari 2012 - 20:39

Ellis Streng-Woerden:

He Lysanne,

Allereerst alle goede wensen voor 2012!
    Wat een avonturierster ben jij toch geworden. Je hebt natuurlijk wel de nodige reislust van thuis mee gekregen, maar ik vind het wel heel stoer dat je ook zelfstandig zo je reizen onderneemt! Heel stoer en stiekem wens ik mezelf 25 jaar jonger en dan....wist ik het wel!
    Geniet ervan en dat je ook in dit nieuwe jaar maar veel van de wereld mag zien.